وزیر خارجه سوئد: مذهب بخشی از توافق ناتو با ترکیه نیست

© Photo / Stefan Linsمحاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد
محاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
بیلستروم وزیر خارجه سوئد: دین و مذهب بخشی از توافق ناتو با ترکیه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش رادیو سوئد، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد گفت که مسائل مذهبی بخشی از یادداشت سه جانبه الحاق به ناتو نیست که ترکیه و فنلاند نیز آن را امضا کردند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه گفت که ترکیه گام های قاطعی از سوی سوئد برای اجرای تعهدات آنکارا در خصوص عضویت در ناتو نمی بیند. در همان روز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا به عضویت فنلاند در ناتو نظر مثبت دارد، اما سوئد نه.
توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات اخیر ترکیه گفت که سوئد در مورد آزادی بیان و حاکمیت قانون مصالحه نخواهد کرد و دین بخشی از توافقنامه امضا شده توسط سه کشور نیست که راه را برای سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو هموار می کند." این ایستگاه رادیویی اعلام کرد.
فنلاند و سوئد، در پس‌زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، در 18 مه 2022، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این ائتلاف به دبیرکل ناتو ارسال کردند. تا به امروز، درخواست سوئد و فنلاند برای ناتو تنها توسط دو کشور از 30 کشور - مجارستان و ترکیه - تایید نشده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود ممکن است ترکیه درباره عضویت فنلاند در ناتو تصمیمی بگیرد که سوئد را شوکه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала