غرب بیشترین ضرر را به دلیل تحریم های ضد روسیه متحمل شد

© Sputnik / Alex MacNaughtonبازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا
بازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
رابعه یاغی، کارشناس نفت بیان کرد که اتحادیه اروپا و آمریکا بیشترین ضرر را به دلیل تحریم های ضد روسیه متحمل شدند.
رابعه یاغی، کارشناس نفت در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره پیامدهای تحریم های ضد روسیه برای کشورهای غربی، آمریکا و روسیه اظهار داشت: "تصمیم مشترک اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده در مورد حمل و نقل دریایی محصولات نفتی روسیه بخشی جدایی ناپذیر از جنگ اقتصادی واقعی علیه روسیه است. با این حال، مسکو مدت‌هاست که از آنها پیشی گرفته است، زیرا به طور فعال بازارهای جایگزین و صادرات به کشورهای آسیایی را توسعه می‌دهد که می‌تواند آسیب‌های ناشی از تحریم‌های ضدروسی غرب را کاهش دهد."
وی افزود: "در واقع اتحادیه اروپا بیشترین ضرر را متحمل شده است، این سازمان و ایالات متحده بیشترین ضرر را در نتیجه تورم، رکود اقتصادی و افزایش قیمت سوخت متحمل شده اند. این شرایط در سال 2023 ادامه خواهد داشت و عواقب آن برای اتحادیه اروپا و واشنگتن جدی تر خواهد بود. در حالی که روسیه کمترین آسیب را متحمل خواهد شد، زیرا اقتصاد این کشور نیز متکی به منابع غیر مرتبط با بخش نفت و گاز است."
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی نامید. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد و هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است. با این وجود، به گفته رئیس دولت، تضعیف ثبات مالی روسیه ممکن نبود و خود اروپا نیز به بن بست تحریم ها رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала