روسیه در سازمان ملل درباره خطرات درگیری مسلحانه قدرت های هسته ای هشدار داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
هیئت روسیه در سازمان ملل درباره خطرات درگیری مسلحانه قدرت های هسته ای هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت روسی در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت: عرضه سلاح های غربی به کی‌یف که برای گلوله باران غیرنظامیان در دونباس استفاده می شود، احتمال درگیری قدرت های هسته ای را افزایش می دهد.
این کشورها (فرانسه، ایالات متحده و بریتانیای کبیر ) با مشارکت عمیق خود در رویارویی نظامی در اوکراین از طریق تهیه تسلیحات، آموزش مزدوران، ارائه اطلاعات اطلاعاتی، خطرات واقعی یک درگیری مسلحانه مستقیم بین قدرت های هسته ای را ایجاد می کنند.
هیئت روسی تاکید کرد که به دلیل انتقال سلاح و مهمات به نیروهای مسلح اوکراین، مردم هر روز در دونباس جان خود را از دست می دهند.
نمایندگان روسیه افزودند: این حمایت از رژیم کی‌یف همچنین با اظهارات نمایندگان رسمی این کشورها مبنی بر لزوم حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک اوضاع اوکراین که منجر به طولانی شدن درگیری که در نتیجه آن تعداد زیادی قربانی جدید افزوده می شود، مغایرت دارد.
در ماه دسامبر، در نشست شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که خطر جنگ هسته ای در جهان در حال افزایش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала