7 نهاد ایرانی به بهانه "کمک به روسیه" در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند

تحریم ها
تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
وزارت بازرگانی آمریکا هفت سازمان ایرانی را به دلیل آنچه "کمک به نیروهای مسلح و مجتمع های نظامی - صنعتی روسیه" نامیده است، در لیست سیاه خود قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، پایگاه الکترونیکی ثبت فدرال ایالات متحده روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت، این فهرست به ویژه شامل چند شرکت صنعت هوانوردی و همچنین نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران می باشد.
در متن این اطلاعیه آمده است:" این هفت نهاد که در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته اند، با کمک به نیروهای مسلح روسیه و مجموعه های نظامی - صنعتی آن، علیه امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده اقدام می کنند".
در دامه این اطلاعیه تشریح می شود:" ورود به لیست سیاه به معنای اعمال اقدامات کنترل صادراتی علیه این سازمان ها است. در این سند، سیاست امتناع از صدور مجوز صادرات برای همه کالاهای مشمول کنترل صادرات، به استثنای مواد غذایی و دارویی، وجود خواهد داشت"
مسکو و تهران بارها ادعاهای تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در اوکراین را رد کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، چنین ادعاهایی را بی اساس خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای تولید داخلی استفاده می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала