واکنش پکن به طرح های آمریکا برای مبارزه با چین

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
ستون نویس گلوبال تایمز به ایالات متحده در مورد قیمت بالای جنگ با چین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، یوان شیائوکون، ستون نویس گلوبال تایمز نوشت: ایالات متحده باید هزینه های گزاف جنگ با چین را بپردازد.
به عقیده وی، اظهارات پر سر و صدا ارتش آمریکا در مورد جنگ آینده با چین را نباید به عنوان هیاهوی دیوانه ها تلقی کرد، بلکه نشان دهنده نیات واقعی واشنگتن در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. نویسنده افزود: ارتش ایالات متحده در واقع برای درگیری احتمالی با چین آماده می شود.
هر چه کاخ سفید بیشتر خواستار جنگ با پکن شود، این کشور مصمم تر برای دفاع از میهن و تقویت دفاع ملی می شود. تحقیق و توسعه مهم نیست، در سطح نظامی یا در زمینه علم و فناوری - اقدامات ایالات متحده برای سرکوب چین بسیار کمتر از آنچه باید بپردازند، به ارمغان خواهد آورد.
پیش از این، ژنرال نیروی هوایی آمریکا مایک مینیهان از زیردستان خود خواسته بود تا برای جنگ با چین در سال 2025 آماده شوند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر ژانویه خود به ژاپن، چین را بزرگترین تهدید استراتژیک برای ایالات متحده خواند.
روابط چین و ایالات متحده پس از سفر به تایوان در اوایل ماه اوت سال گذشته توسط نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، به شدت بدتر شد. پکن که این جزیره را قلمرو خود می‌داند، با مشاهده حمایت واشنگتن از جدایی‌طلبی تایوانی، سفر پلوسی را محکوم کرد و تمرین‌های نظامی گسترده‌ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала