لاوروف: پیامی از سوی بلینکن با موضوعیت اوکراین دریافت کردیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در سفر به قاهره، تایید کرد که توسط وزیر خارجه مصر، پیامی از سوی بلینکن در مورد اوضاع در اوکراین دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود با همتای مصری خود گفت:" وزیر خارجه مصر اعلام کرد که حامل پیام مخصوص وزیر امور خارجه آمریکاست که در سفر اخیرش به قاهره منتقل کرده بود. این موضوع را تایید می کنم. روسیه همیشه آماده شنیدن هر پیشنهاد جدی است، من بر این کلمه تاکید می‌کنم، پیشنهادی که هدف آن حل و فصل کلی وضعیت فعلی در چارچوب جامع آن است. در این زمینه بار دیگر پیامی را شنیدیم که "روسیه باید متوقف شود، روسیه باید برود و بعد همه چیز درست می شود".
لاوروف در ادامه افزود:" بلینکن قسمت دوم این درخواست را منتقل نکرد. اما بخش دوم درخواست توسط استولتنبرگ دبیرکل ناتو زمانی که در جمهوری کره بود ارائه شد. وی در یکی از سخنرانی های خود گفت که روسیه باید شکست بخورد و غرب نمی تواند اجازه دهد اوکراین در این جنگ شکست بخورد، زیرا در این صورت غرب شکست خواهد خورد. استولتنبرگ حتی اعلام کرد کل جهان شکست خواهد خورد. یعنی او وظیفه خود دانست که نه تنها از طرف سه دوجین عضو اتحاد آتلانتیک شمالی، بلکه به نمایندگی از سایر کشورهای جهان، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین صحبت کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала