لاوروف: غرب با بی توجهی به برجام اشتباه بزرگی را مرتکب شده است

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف
سرگئی  لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، غرب با بی توجهی به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد برجام، و تمایل به اقدامات نظامی به جای آن دست به اشتباه بزرگی زده است.
به گزارش اسپوتنیک، یرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار خود با وزیر خارجه مصر تصریح کرد:" در مورد تنش پیرامون ایران: بله، ما نگران این موضوع هستیم. ما بر این باوریم که در پیش گرفتن مسیر صریح در جهت لغو این سند مهم (برجام) که به اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، اشتباه بزرگ غرب و قبل از هر چیز شرکت کنندگان در برجام است".
وی خاطرنشان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اکنون اعلام کرده است که واشنگتن در حال بررسی گزینه های نظامی "برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای" است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت:" اگر آنها می خواهند این موضوع را به هدف اصلی خود تبدیل کنند، دیگر نیازی به اعلام آن نیست. رهبر ایران از مدت ها پیش فتوای منع ساخت سلاح هسته ای را صادر کرده است".
لاوروف در ادامه تاکید کرد:" اقدامات غرب تنها به یک معنی است، اینکه آنها همچنان ترجیح می دهند، همانطور که در مورد توافقات مینسک در مورد حل و فصل اوکراین عمل کردند، به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز بی توجهی کرده و به جای تبعیت از تصمیمات مرجع عالی سازمان ملل به استفاده از اقدامات تهاجمی دست بزنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала