سفارت روسیه: اظهارات جانسون درباره مکالمه با پوتین، منجر به تشدید تنش ها می شود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین جانسون
پوتین جانسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
سفارت روسیه در لندن تاکید کرد، سخنان بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا درباره گفتگو با ولادیمیر پوتین، و فراخوان پارلمان بریتانیا برای "دیدار رودررو با روسیه" منجر به افزایش تنش در اروپا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون پیشتر جزئیات گفتگوی خود با پوتین را که اندکی پیش از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انجام شده بود، فاش کرد. وی گفت به پوتین در مورد اعمال تحریم ها در صورت آغاز درگیری ها هشدار داده و همچنین اطمینان داده است که فرانسه و آلمان اجازه نخواهند داد اوکراین در آینده قابل پیش بینی به ناتو بپیوندد. نخست وزیر سابق بریتانیا همچنین گفت که در این گفت وگو، پوتین او را به "حمله موشکی" تهدید کرده است.
همچنین توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاع پارلمان بریتانیا، نیز روز دوشنبه گفت که بریتانیا در درگیری اوکراین دخالت دارد و باید "رو در رو" با روسیه روبرو شود.
سفارت روسیه در لندن در همین زمینه بیانیه ای را صادر کرد:" تاکید می کنیم که این گونه اظهارات و موارد مشابه، از جمله استدلال هایی که امروز توسط توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام در مورد لزوم "دیدار رودررو با روسیه" مطرح شد، تنها منجر به تشدید بیشتر تنش های سیاسی در اروپا می شود".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، ادعاهای جانسون مبنی بر تهدید به حمله موشکی توسط ولادیمیر پوتین را کاملا رد کرد. کرملین خاطرنشان کرد که اگر این "دروغ به صورت ناخودآگاه" گفته شده است، و اگر جانسون متوجه نشده که "مکالمه آنها در چه مورد بوده است، آنگاه برای این طرف مکالمه ناراحت هستیم".
به گفته پسکوف، رئیس‌جمهور روسیه در این گفتگو خاطرنشان کرده بود که ورود اوکراین به ناتو و استقرار موشک‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه به معنای آن است که آنها می توانند در عرض چند ثانیه به مسکو برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала