سرزمین های جدید برای تقابل احتمالی نظامی آمریکا با روسیه

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر فراخوان در امریکا به همکاری با روسیه برای "محاصره" چین در قطب شمال
فراخوان در امریکا به همکاری با روسیه برای محاصره چین در قطب شمال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
ایالات متحده در حال کار بر روی سناریوهایی برای انجام عملیات نظامی علیه روسیه در قطب شمال است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "میلیتاری تایمز"، گارد ملی ایالات متحده رزمایش سالانه Northern Strike 23 را با هدف آماده سازی برای درگیری احتمالی در قطب شمال برگزار کرد.
همانطور که ژنرال نیروهای مسلح ایالات متحده "دن هوکانسون" اشاره کرد، پنتاگون انتظار دارد رقابت در این منطقه با ذوب شدن یخ ها، از جمله از سوی مسکو و پکن افزایش یابد.
هوکانسون در این زمینه گفت:" مسیرهای دریایی شمالی در حال تبدیل شدن به نقاط با تردد بیشتر می شوند. کشورهایی مانند روسیه و چین حضور نظامی خود را در آنجا افزایش می دهند. اگر از قطب شمال به نقشه نگاه کنید، خواهید دید که همه این کشورها چقدر به هم نزدیک هستند. و همچنین وسعت قطب شمال را خواهید دید. افزایش دما و دسترسی بهتر به عمیق ترین نقاط قطب شمال، رقابت در این منطقه را افزایش خواهد داد".
این ژنرال گارد ملی آمریکا اضافه کرد که علاوه بر دشمنان، متحدان واشنگتن مانند نروژ نیز در قطب شمال حضوری فعال دارند و در صورت رویارویی، ایالات متحده ملزم به حمایت از آنها خواهد بود.
هوکانسون در پایان افزود:" ما باید در جایی که امکان وقوع این جنگ بالقوه وجود دارد، حاضر باشیم. حضور نظامی ایالات متحده در این منطقه بسیار حائز اهمیت است".
همانطور که ولادیمیر پوتین بارها اعلام کرده است، مسکو قطب شمال را نه به عنوان میدانی برای دسیسه های ژئوپلیتیکی، بلکه به عنوان فرصتی برای همکاری پایدار می بیند. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که تصور فرمت قطب شمال بدون مشارکت روسیه به عنوان بزرگترین کشور حاضر در این منطقه، دشوار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала