تظاهرات در فرانسه علیه "اصلاحات بازنشستگی" + ویدئو

© AFP 2023 / Philippe Lopezتظاهرات در فرانسه
تظاهرات در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
صدها هزار نفر در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی به خیابان ها آمدند و با پلیس این کشور درگیری شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دومین اعتصاب سراسری علیه افزایش سن بازنشستگی در فرانسه در حال برگزاری است و انتظار می رود در مجموع حدود 200 نفر در این اعتراضات شرکت می کنند.
به گزارش پورتال Actu Rennes، در شهر رن در غرب فرانسه، در تظاهراتی با حضور چندین هزار نفر، درگیری ها میان تظاهرکنندگان و پلیس از هم اکنون آغاز شده است. معترضان که در میان آنها رادیکال ها نیز دیده می شوند، سطل های زباله را می سوزانند و به سمت نیروهای امنیتی بطری پرتاب می کنند. پلیس با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش پاسخ می دهد.
در پاریس، تظاهرات پس از ساعت 14:30 به وقت محلی از میدان ایتالیا آغاز شد. بر اساس گزارش ها ده ها هزار نفر از جمله نمایندگان بخش های مختلف، سازمان های چپ و جوانان، حامیان جنبش جلیقه زردها و همچنین رادیکال های جنبش بلوک سیاه در این تظاهرات شرکت دارند.
یکی از این معترضان گفت:" ما اینجا هستیم زیرا دولت می خواهد اصلاحات بازنشستگی را تصویب کند که نه منصفانه است و نه ضروری. این اصلاحات ناعادلانه است زیرا افرادی را که از سنین پایین شروع به کار کرده اند مجبور می کند مدت طولانی تری کار کنند".
الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در 10 ژانویه پیش نویس اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی را ارائه کرد که دولت قصد دارد از سال 2023 آن را به اجرا بگذارد. به گفته وی، مقامات از اول سپتامبر 2023، سن بازنشستگی را در کشور سه ماه در سال افزایش خواهند داد. بنابراین، تا سال 2030 این سن به 64 سال خواهد رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала