اعترافات پامپئو در کتاب جدیدش

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا
مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
پامپئو: هدف ما قرار دادن مردم ایران مقابل حکومت بود، بنابراین من حقایق را درباره اینکه حکومت چطور پولشان را برای تأمین مالی تروریسم ربوده بازگو کردم.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش‌هایی از کتاب جدیدش به تشریح سیاست‌های خود در قبال ایران در دوران حضورش در دولت ترامپ به عنوان رئیس سیا و وزیر خارجه آمریکا پرداخته است.
در بخش‌هایی از کتاب "پامپئو" با بیان ادعاهای اثبات‌نشده تصریح کرده است "هدف راهبرد ما در قبال ایران علاوه بر آن به صف درآوردن مردم علیه حکومت بود، بنابراین من حقایق را درباره اینکه حکومت چطور پولشان را برای تأمین مالی تروریسم ربوده بازگو کردم."
بخش‌هایی از کتاب پامپئو هم به توضیحات او درباره ترور سردار سلیمانی، پامپئو در فصل ششم کتاب نوشته که روز ۲ دسامبر ۲۰۱۷ افشا کرده که نامه‌ای به سردار سلیمانی فرستاده است.
پامپئو می‌نویسد: "سلیمانی هرگز پاسخ نامه من را ننوشت و ۲ سال بعدتر، با ترامپ در منزل پر زرق و برق او در فلوریدا،نشسته بودیم. کنار من وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش بودند. برای کار مهمی آنجا بودیم. گفتم: آقای رئیس‌جمهور، توصیه‌ای برای شما داریم، هدف، ژنرال سلیمانی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала