کی یف: 140 تانک به عنوان بخشی از اولین موج کمک دریافت خواهیم کرد

Министр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که به عنوان بخشی از موج اول کمک‌های خارجی، کیف 120 تا 140 تانک از مدل‌های غربی دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "دمیتری کوله با" وزیر امور خارجه اوکراین در جریان یک جلسه توجیهی که در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه اوکراین منتشر شد، گفت:"به عنوان بخشی از اولین موج کمک های کشورهای خارجی، نیروهای مسلح اوکراین 120 تا 140 دستگاه تانک مدرن از مدل های غربی دریافت خواهند کرد. این تانک ها شامل مدل های "لئوپارد 2"، "چلنجر 2" و "آبرامز" خواهند بود. اگرچه روی دریافت تانک های "لکلرک" نیز حساب می کنیم".
کوله‌با همچنین گفت که در حال حاضر "ائتلاف ارسال تانک" به اوکراین شامل 12 عضو است، اما خاطرنشان کرد که هنوز برای نام بردن از همه کشورها و کمک‌های عملی آنها زود است، زیرا برخی از کشورها هنوز باید تصمیمات رسمی را مطابق با رویه‌های داخلی خود تأیید کنند.
به گفته وزیر خارجه اوکراین، کی یف همچنان به کار بر روی گسترش عضویت کشورها در "ائتلاف ارسال تانک" و همچنین افزایش تعداد تانکهای اهدایی به کی یف ادامه می دهد.
پیش از این دولت آلمان پس از فشار متحدان ناتو اعلام کرده بود که تانک های "لئوپارد 2" را به اوکراین منتقل کرده و و به سایر کشورها مجوز ارسال این گونه تانک ها که در اختیار دارند را به اوکراین صادر می کند.
آلمان در مرحله اول قصد دارد یک گروهان زرهی شامل 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 را به اوکراین ارسال کند. ایالات متحده همچنین از اعزام یک مجموعه گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز تولید خود به اوکراین خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید اعلام کرد که تحویل آبرامزها "ماه‌های زیادی" طول خواهد کشید. پیش از این، رئیس جمهور لهستان اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
فدراسیون روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای عضو ناتو و همچنین آمریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала