واکنش وزارت امور خارجه روسیه به حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نظامی در ایران

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نظامی در ایران را به شدت محکوم می کند، این می تواند عواقب غیرقابل پیش بینی در بر داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نظامی در ایران را به شدت محکوم می کند، این می تواند عواقب غیرقابل پیش بینی در بر داشته باشد.
ر بیانیه سایت وزارت امور خارجه آمده است: «ما قویاً هرگونه اقدام تحریک آمیز را محکوم می کنیم که به طور بالقوه قادر به تحریک تشنج غیرقابل کنترل در منطقه ای بشود که بدون آن هم متشنج است. چنین اقدامات مخربی ممکن است پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای صلح و ثبات در خاورمیانه دربرداشته باشد».
شایان ذکر است که در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده بود و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها ‌کردند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها ‌شدند.
یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست ‌داد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله ‌شد که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала