گزارش و تحلیل

نتیجه کنگره زنان تاثیرگزار در تهران

© Sputnik / Mazyar Asadiنتیجه کنگره زنان تاثیرگزار در تهران
نتیجه کنگره زنان تاثیرگزار در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2023
اشتراک
اخیرا یک کنفرانسی بزرگ در تهران برگزار شد و در آن زنان تاثیر گذار در بیش از یکصد کشور جهان شرکت داشتند.
برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران رسما مهمانانی را از سرتاسر جهان دعوت کردند و خودشان به عنوان یک چهره تاثیر گذار ظاهر شدند.
خانم دکتر جمیله علم الهدی علاوه بر اینکه همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند و دختر امام جمعه مشهد اما یک استاد دانشگاه شناخته شده هم می باشد و حضور ایشان در این مراسم بیش از اینکه به دلیل همسر رئیس جمهوری بودنشان باشد به دلیل اینکه یک شخصیت شاخص علمی و فرهنگی دانشگاهی هستند حائز اهمیت بود.
توجه داشته باشید ایشان دختر یک روحانی عالیرتبه و همسر یک روحانی عالیرتبه دیگر است و طبیعتا فضای خانواده گی ایشان یک خانواده بسیار مذهبی است اما پایبندی به باورهای مذهبی منجر به آن نشده که محدودیت های پیشرفت برایشان ایجاد گردد.
بر اساس همین نکته می توان گفت که دین و اعتقاد و باورهای مذهبی محدودیت برای پیشرفت زنان ایجاد نمی کند بلکه این عقب افتادگی وذهنیت های مریض و کاذبی که توسط استعمار در میان مردمان برخی کشورها ایجاد شده است که محدودیت ایجاد می کند.
بدون استثنا همه کشورهایی که امروزه زنان در آن محدود می باشند کشورهایی هستند که سالها تحت استعمار کشورهای غربی بودند.
طی چهار دهه اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران با انواع و اقسام حمله های تبلیغاتی مواجه بود و بسیاری از دشمنان ایران تلاش داشتند جایگاه زنان در ایران را مشابه جایگاه آنها در برخی کشورهای همجوار متحد آمریکا نشان دهند در حالی که به صورت تاریخی زنان ایرانی جایگاه بسیار والایی در میان ایرانی ها داشته و دارند و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نه فقط این جایگاه را تضعیف نکرده بلکه آن را تقویت هم کرده.
پس از انقلاب اسلامی در ایران مشاهده می کنیم که درصد بانوان تحصیل کرده دانشگاهی در ایران روز به روز افزایش می یابد وامروزه حتی طبق برخی آمار و ارقام درصد دخترانی که امتیاز های بالایی در کنکور سراسری کسب می کنند و وارد دانشگاه می شوند بالاتر از پسران است.
در جامعه ایران هم مشاهده می کنیم که زنان ایرانی دوش به دوش مردان در همه مشاغل فعال هستند و پست های بالای مدیریتی را هم در اختیار دارند و حتی در بسیاری از موارد مدیریت زنان ثابت کرده که بسیار موفق است.
امروزه ایران کشوی پیش رو در زمینه موفقیت زنان به حساب می آید و حتی در بسیاری از آمار و ارقام علمی و موفقیت زنان ایرانی از زنان بسیاری کشورهای جهان بالاتر قرار دارند و معمولا در کسب رتبه های اول تا سوم با دیگر کشورها رقابت می کنند.
همه این شرایط در حالی است که بسیاری از کشورهایی که امروزه متحد ایالات متحده و غرب به حساب می آیند و یا دهه ها آمریکایی ها و غربی ها ادعا داشتند در حال گسترش دمکراسی مزعوم خود در این کشورها می باشند کمترین فرصت را برای رشد زنان ایجاد نمی کنند و به ندرت می توان در این کشورها زنان شاخصی پیدا کرد که در جهان خودی نشان داده باشند و شاید بهترین مثال ها در این زمینه افغانستان ویا لیبی و یا عربستان سعودی و... باشد.
این مساله محصور به بحث کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نمی باشد بلکه حتی مشاهده می کنیم در خود آمریکا و بسیاری از کشورهای مدعی حمایت از حقوق انسان و حقوق بشر و حقوق زنان این محدودیت ها وجود دارد و اگر اینگونه نبود نیاز نبود که انجمن هایی برای حمایت از حقوق زنان در این کشورها تشکیل شود و یا اینکه زنان آنقدر تحت فشار روحی روانی قرار بگیرند که به جهت های تندرو فمنیستی بپیوندند.
با توجه به این شرایط این کشورها که خودشان درباره حقوق زنان زیر سوال هستند اینها برای محقق نمودن اهداف سیاسی خود بر علیه ایران اینها در سازمان ملل ایران را از جمع جمعیت زنان سازمان ملل خارج کرده اند، سازمانی که اصولا باید یک سازمان اجتماعی باشد که برای محقق نمودن اهداف اجتماعی فعالیت کند و نه سیاسی.
حضور مهمانانی در سطح همسران رئیس جمهوری و نخست وزیر و نماینده مجلس و شخصیت های شاخص از بیش از 100 کشور جهان و مجامع بین المللی در تهران به خودی خود نشان می دهد که حد اقل یکصد کشور جهان با نظرهای سیاسی وتبلیغات منفی که بر علیه ایران اتخاذ می شود مخالف هستند.
از سوی دیگر انتشار مطالبی از طرف شرکت کنندگان در مراسم مانند تویت یک خانم لبنانی از ایران بسیاری از ادعاهایی که در رسانه های بین المللی بر علیه ایران می شود را خنثی کرد و نشان داد که اینها با دیدگاه های مغرضانه و دشمنانه سیاسی بر علیه ایران تبلیغ می کنند و این رسانه ها از اعتبار ساقط هستند.
بدیهی است در این شرایط بسیاری از آنهایی که سالها است از هیچ دشمنی بر علیه ملت ایران دریغ نکرده اند ناراحت باشند و به سمت انتقاد و تبلیغ بر علیه این کنگره بروند.
اما واقعیت امر این است که هر چه قدر اینها بیشتر از این کنگره انتقاد کنند قطعا موفقیت کنگره را بیشتر نشان می دهد.
اینجا است که سخن امام خمینی (ره) را باید یادآور شد که می گفت اگر دشمن از شما تعریف کرد خوشحال نشوید بلکه بروید ببینید چه اشتباهی کرده اید که دشمن از شما تعریف می کند.
و به این ترتیب باید گفت وقتی هم دشمن انتقاد می کند باید دانست کاری کرده اید که دشمن را شدیدا عصبانی کرده پس کار درست را انجام داده اید.
بد نیست از همین کشورهای مدعی غربی که امروزه منتقد وضعیت زنان در ایران می باشند یک بار در باره رزومه کاری و فعالیت های همسران روسای جمهوری شان سوال کرد وآیا اینقدر که زن رئیس جمهوری ایران توانمندی دارد که یک چنین کنگره ای را اداره کند توانمندی دارند، یا شاید بهتر است بگوییم آیا فضای تحرک در جامعه برایشان در این حد وجود دارد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала