واشنگتن: دیپلماسی، موثرترین راه حل مسئله هسته ای ایران است

© AP Photo / Frederic J. Brownتوضیح وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان بایدن در مورد پوتین
توضیح وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان بایدن در مورد پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که راه حل دیپلماتیک برای مشکل پرونده هسته ای ایران، کماکان موثرترین روش است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت:" ایران پیشنهاد بازگشت به برجام را رد کرد، در حالی که واشنگتن همچنان معتقد است که دیپلماسی، مؤثرترین راه‌حل برای پرونده هسته‌ای ایران است".
بلینکن با تاکید بر اینکه "همه گزینه‌ها روی میز مذاکره برای ممانعت از انجام این کار توسط تهران وجود دارد"، گفت: "رئیس‌جمهور آمریکا بر عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کرد".
وزیر امور خارجه آمریکا، مقامات ایران را به سرکوب متهم کرد و گفت که ایالات متحده "به جستجوی راه هایی برای توقف اقدامات تنبیهی مقامات ایرانی ادامه می دهد." وی اتهامات تهران مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال تغییر قدرت در جمهوری اسلامی است را رد کرده و گفت ایالات متحده "از مردم ایران حمایت می کند" و "تصمیم برای تغییر رژیم را به آنها واگذار می کند."
بلینکن تور خاورمیانه خود را اوایل روز یکشنبه از پایتخت مصر آغاز کرد که شامل بازدید از پایتخت کرانه باختری، رام الله و تل آویو نیز می شود. رئیس دیپلماسی آمریکا قصد دارد با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کرده تا به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند. بلینکن در سفر دو روزه خود به قاهره قصد دارد با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی و مشارکت راهبردی آمریکا و این کشور عربی گفتگو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала