کارمندان سفارت آذربایجان در تهران از ایران خارج شدند

© © Денис ПастуховАэропорт имени Гейдара Алиева и рассветное солнце
Аэропорт имени Гейдара Алиева и рассветное солнце - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
هواپیمای حامل کارمندان سفارت آذربایجان در تهران که پس از حمله مسلحانه چند روز پیش تخلیه شده بود، در فرودگاه حیدر علی یف باکو فرود آمد.
به گزارش اسپوتنیک، در این پرواز، کارمندان و اعضای خانواده دیپلمات های آذربایجان و همچنین پیکر اورخان عسکروف، رئیس سرویس امنیتی سفارت که روز جمعه در جریان حمله مسلحانه به نمایندگی این کشور در تهران جان باخت، حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری ترند آذربایجان، "علیرغم اینکه این هواپیما در بعدازظهر یکشنبه برای پرواز از تهران آماده بود، مقامات ایرانی برای چند ساعت اجازه پرواز را به خدمه این هواپیما صادر نکردند". در نهایت این هواپیما در ساعت 20:30 به وقت تهران به سمت باکو به پرواز در آمد.
همچنین پیش از ترک ایران و در فرودگاه تهران در مراسمی با حضور مقامات وزارت امور خارجه ایران، پیکر اورخان عسگروف بدرقه و تحویل مقامات آذربایجانی برای انتقال به باکو تحویل داده شد.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در تاریخ 27 ژانویه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در نتیجه آن رئیس حراست دفتر دیپلماتیک این نمایندگی کشته و دو تن از همکاران وی مجروح شدند. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، این حادثه را یک اقدام تروریستی دانست و از مقامات ذیصلاح ایران خواست تا به سرعت در مورد این حادثه تحقیق کنند و تروریست ها را مجازات کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала