سناتور روس: آمریکا در حملات پهپادی به تاسیسات اصفهان دست دارد

Сергей Цеков
Сергей Цеков - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
یک عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است، واشنگتن ممکن است در حمله پهپادی به تأسیسات وزارت دفاع ایران دست داشته باشد، ایالات متحده به دنبال بی‌ثبات کردن اوضاع در این کشور و در درازمدت تغییر قدرت در تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، در پی حملات پهپادی بامداد روز یکشنبه به تأسیسات نظامی وزارت دفاع ایران در شهر اصفهان خسارات جزئی وارد شد و گزارشی از تلفات یا مجروحین گزارش نشده است. طبق اطلاعات یکی از پهپادها توسط سامانه پدافند هوایی سرنگون شده و دو پهپاد دیگر توسط نیروهای امنیتی و نظامی رهگیری و مهندم شده است.
شبکه تلویزیونی العربیه در توییتر به نقل از منابع خود به دخالت آمریکا در حمله پهپادها به تاسیسات دفاعی ایران اعتراف کرد.
"سرگئی تسکوف" عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه در این زمینه به خبرگزاری ریانوستی گفت:" من متقاعد شده‌ام که این اقدامات که نوعی حملات تروریستی به شمار می آید، توسط واشنگتن انجام شده است. دقیقا این گونه اقدامات حمله تروریستی است، چراکه ضربه ای به یک کشور مستقل محصوب می شود".
وی خاطرنشان کرد که واشنگتن به دنبال تضعیف ایران و در آینده "دستیابی به تغییر قدرت در تهران" است.
به گفته این سناتور روس، این اولین اقدام تجاوزکارانه آمریکا به ایران و همچنین سایر کشورهای مستقل نیست. در عین حال، هیچ گونه "صدایی" از سوی متحدان اروپایی واشنگتن مبنی بر حمله به یک کشور مستقل به گوش نمی رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала