آنکارا: انتظار داریم سوئد و فنلاند به تعهدات خود عمل کنند

© AFP 2023 / Adem Altanاولین خبر درباره تلفات ترکیه در عملیات سوریه
اولین خبر درباره تلفات ترکیه در عملیات سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
وزیر دفاع ملی ترکیه گفت، آنکارا انتظار دارد، سوئد و فنلاند به تعهداتی که بر اساس آن، دو کشور برای تایید عضویت ترکیه در ناتو امضا کردند، عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "توبیاس بیلستروم"، وزیر امور خارجه سوئد، پیشتر گفته بود که در پس زمینه اقدام توهین آمیز سوزاندن قرآن، روند ورود این کشور به ناتو به حالت تعلیق درآمده است، اما ابراز امیدواری کرد که توافقات با آنکارا در اجلاس سران وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو حاصل شود.
یک منبع در آنکارا به خبرگزاری ریانووستی گفت، سازوکار سه جانبه روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به درخواست طرف ترک برای مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآمده است.
در همین زمینه "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد:" همانطور که می دانید در ماه ژوئن در مادرید، رئیس جمهور ما، نخست وزیر سوئد، رئیس جمهور فنلاند، وزرای دفاع و وزیران امور خارجه با حضور دبیرکل ناتو سندی را امضا کردند. آنها در حال حاضر منتظر تایید پارلمان ما برای پیوستن به ناتو هستند".
پیشتر "راسموس پالودان"، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، در جلوی سفارت ترکیه در استکهلم اقدام به آتش زدن قرآن کرده بود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 23 ژانویه گفت که سوئد نباید روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала