آنچه در مورد حمله شب گذشته در اصفهان مشخص است

© Photo / Tasnimانفجار در مرکز نظامی در اصفهان
انفجار در مرکز نظامی در اصفهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
بررسی ابعاد شناخته شده حمله پهپادی شب گذشته که به یکی از تاسیسات دفاعی اصفهان روی داد.
به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته، 8 بهمن 1401، حدود ساعت 23:30 انفجار شدیدی در محدوده خیابان امام خمینی اصفهان به گوش رسید.
در ادامه مشخص شد انفجار مذکور ناشی از یک حمله پهپادی به یکی از تاسیسات وزارت دفاع جمهوری اسلامی بوده است.
بیانیه وزارت دفاع جمهوری اسلامی
پیرو این مسئله وزارت دفاع ایران در بیانیه ای اعلام کرد : شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ریزپرنده ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.
مطابق اخبار رسمی و بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده است.
توضیحات استانداری اصفهان
روز یکشنبه محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز ضمن اشاره به اینکه حمله پهپادی شب گذشته در اصفهان تلفات جانی نداشت، گفت: فقط به سقف یکی از سوله‌های این مجموع خسارت جزیی وارد شده، اما در توانمندی و کار مجتمع خللی ایجاد نشده و اکنون این مجموع به کار خود ادامه می‌دهد.
وی همچنین در توضیح جزئیات حمله مذکور گفت: شب گذشته و حوالی ساعت 23:30، چند ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در حاشیه شهر اصفهان حمله کردند، اما با پدافندی که در آن منطقه وجود دارد، یکی از آن ریزپرنده‌ها سرنگون شد و دو ریزپرنده دیگر نیز به تله پدافندی گرفتار و مجبور شدند خودشان را منفجر کنند.
ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع
بر اساس گزارش تسنیم، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از بازدید اعضای این کمیسیون از کارگاه وزارت دفاع در اصفهان خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار است سه تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت بازدید از محل انفجار شب گذشته در اصفهان به این استان سفر کنند.
وی خاطرنشان کرد: پس بازدید و دریافت اطلاعات گزارش آن به اطلاع مردم می‌رسانیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала