اوکراین قصد دارد 24 جنگنده از غرب دریافت کند

© Photo / US Air Force/Airman 1st Class Sadie ColbertИстребитель F-15J Eagle японских военно-воздушных сил самообороны. Архивное фото
Истребитель F-15J Eagle японских военно-воздушных сил самообороны. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
ال پایس: کی یف می خواهد 24 جت جنگنده از غرب به عنوان بخشی از مرحله اول کمک های جدید دریافت کند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ال پایس، یوری ایگنات، نماینده رسمی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین بیان کرد که کی یف مایل به دریافت 24 جت جنگنده از غرب به عنوان بخشی از مرحله اول تحویل تسلیحات جدید است.
در این مطلب آمده است: "دو گردان هواپیما با 12 جنگنده در هر کدام. این بسته جدیدی از کمک های نظامی است که ارتش اوکراین قصد دارد از متحدان بین المللی خود دریافت کند."
اولویت اصلی نیروهای مسلح به اف 16 آمریکایی است، اما آنها همچنین در حال بررسی دریافت "رافال" فرانسوی و "گریپن " سوئدی هستند.
با این وجود، به گفته ارتش اوکراین، حتی در صورت دریافت تجهیزات مورد نظر، نیروهای مسلح اوکراین به زودی نمی توانند از این هواپیماها استفاده کنند، زیرا آموزش خلبانان و تیم های پشتیبانی زمینی حداقل شش ماه طول می کشد.
پیشتر ولادیمیر زلنسکی پس از اعلام تمایل کشورهای غربی برای تامین تانک به اوکراین، خواستار تحویل هواپیما و موشک به کی یف شده بود.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала