ریابکوف: پیدایش سیستم های موشکی مشابه Typhon در نزدیکی مرزهای روسیه با پاسخ روبرو خواهند شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص استقرار سیستم های موشکی در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داد.
به گزارش اسگوتنی به نقل از روزنامه کامرسانت، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد که پیدایش تسلیحاتی مشابه سیستم موشکی محرک زمین به زمین برد کوتاه و متوسط Mid-Range Capability (MRC)، که همچنین به سیستم های Typhon Weapon System معروف می باشند در مناطقی که آنها از آنجا می توانند تهدیدی را متوجه فدراسیون روسیه نمایند، سبب اتخاذ تصمیمات متقابل خواهد شد.
امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
آمریکا و ناتو به مرز خطرناک درگیری نظامی در اروپا نزدیک شدند
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحویل اولین رادار سیستم موشکی جدید MRC Typhon به پنتاگون بعنوان اولین سامانه تهاجمی زمین به زمین رد متوسط ارتش آمریکا ز پایان جنگ سرد و نیز لغو قرارداد نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط، تاکید کرد که طرف روسی "به شکل دقیق روند طراحی و تحویل موشک های برد کوتاه و متوسط زمین به زمین به نیروهای مسلح آمریکا را زیر نظر دارد".
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مسکو تهدید تکرار بحران «راکت اروپا" که در سال های 1980 بین شوروی و ناتو ایجاد شده بود را در صورت استقرار این سیستم های موشکی در قلمرو اروپا می بیند، خاطرنشان کرد: "انواع آنها بسیار متفاوت بوده و تنها به موشک هایی که شما به آن اشاره کردید، محدود نمی شود. بدون شک پیدایش چنین تسلیحاتی در مناطقی که از آنجا می توانند برای ما تهدیدی را ایجاد نمایند، مسبب اتخاذ تصمیم متقابل خواهد شد. در این خصوص بشکل کاملا واضح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور تاکید کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала