گزارش و تحلیل

الایام فلسطین: "شوخی" خطرناک غرب، بازی با آتش در اوکراین

© Sputnikواکنش پسکوف به ارسال اسلحه توسط غرب به اوکراین
واکنش پسکوف به ارسال اسلحه توسط غرب به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
اشتراک
روسیه در اوکراین دست بالا را گرفته است و توان غرب را از بین می برد.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه الایام فلسطین می نویسد: درگیری اوکراین حدود یازده ماه است که ادامه دارد. در این مقاله قصد نداریم توطئه ای را که غرب علیه روسیه بیش از ده سال پیش شروع به اجرا کرد، در نظر بگیریم.
ما در مورد تغییرات در اهداف و استراتژی ها در چارچوب بحران اوکراین که از فوریه سال گذشته آغاز شد، صحبت خواهیم کرد. غرب اعلام کرد که شکست سختی را به نیروهای روسیه وارد خواهد کرد. غرب قول داد روسیه را به "باتلاق" اوکراین بکشاند. در طرح ریزی این سناریو کارشناسانی در زمینه اقتصادی، مالی و حتی جامعه شناسی سهم داشتند. بر اساس پیش بینی مقامات غربی، تحت فشار تحریم های اقتصادی، اقتصاد روسیه باید سقوط می کرد. آنها همچنین ادعا کردند که ارتش روسیه به سرعت خسته و نابود خواهد شد. و کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که روس ها به ناچار شورش کرده و پوتین را سرنگون خواهند کرد.
همانطور که به یاد دارید، همه اینها با یک کمپین رسانه ای در مقیاس و پیچیدگی بی سابقه همراه بود. رسانه ها عملیات ویژه روسیه در اوکراین را به عنوان یک "جنگ بی رحمانه" علیه مردم غیرنظامی معرفی کردند. دروغ های آشکار و اطلاعات نادرست به نقطه پوچ کامل رسید. اما هر آنچه تاکنون رخ داده دقیقاً برعکس سناریوها و انتظارات "کارشناسان" بوده است. و اما حقیقت زشت در مورد فریب جامعه جهانی و جوهر نژادپرستانه غرب آشکارا خود را نشان داد.
در نتیجه، حمایت غرب از کی یف هیستریک شد. اوکراین به عنوان یک "قلعه تسخیرناپذیر" به تصویر کشیده شده است. اوکراین از ارزش‌ها و امنیت خود دفاع می‌کند و همچنین در برابر نیروهای روسی که ظاهراً قصد حمله به اروپا را دارند، مقاومت می‌کند. کشورهای غربی صدها میلیارد دلار به کی یف تخصیص داده‌اند، اگرچه خودشان هم اکنون از یک بحران اجتماعی-اقتصادی رنج می‌برند. منظور ورشکستگی کل صنایع، تعطیلی ده ها هزار کارخانه، خروج شرکت های اروپایی به کشورهای دیگر است.
علاوه بر این، ناتو ذخایر تسلیحات شوروی را به طور کامل خالی کرده است و بیش از نیمی از دارایی ها و تجهیزات غربی را به اتمام رسانده است.
بحران به دنیای غرب بازگشته است. نه تنها غرب ذخایر روسیه را خالی نکرده، بلکه روسیه در حال خالی کردن ذخایر جنگی غرب در اوکراین است. ابتکار عمل با روسیه است. هدف اصلی غرب جلوگیری از پیروزی خردکننده روسیه شد و لیکن "پیروزی" اوکراین به چیزی دور و غیر واقعی تبدیل شد. غرب که قصد داشت روسیه را تضعیف کند تا چین را جدی بگیرد، اکنون نمی داند چگونه از دامی که خود را به آن کشانده رهایی یابد.
غرب می خواهد با کمترین ضرر و زیان راهبردی از آن خارج شود، یعنی نقش خود را در سطح جهانی حفظ کند و همچنین اجازه ندهد روسیه، چین و دیگر کشورهای در حال توسعه در نظم نوین جهانی موقعیت مسلط پیدا کنند. اما استراتژی ها و اهداف غرب هر روز در حال بازنگری و محدود شدن است. اتحاد غرب در حال ترکیدن است و "پرده آهنین" که غرب بر سر روسیه انداخت آهسته آهسته شروع به بالا رفتن می کند.
آخرین برگ برنده، انتقال سلاح های تهاجمی به اوکراین است که قادر به حمله به شهرها و تأسیسات نظامی در خاک روسیه هستند. غرب به خوبی می‌داند که همه اینها نمی‌تواند شرایط را به طور اساسی تغییر دهد، اما همچنان معتقد است که این یگانه راه ممکن است. اما در این صورت شیوه عملیات نظامی به شدت تغییر خواهد کرد و رویارویی غرب و روسیه به نقطه بی بازگشت خواهد رسید. اینجا غرب با آتش بازی می کند. غرب عادت دارد با همه از موضع قدرت و برتری رفتار کند و درک نمی کند که در این صورت روسیه این درگیری را سومین جنگ جهانی می داند که در آن پیروزی، مساله حیات و ممات است. همانطور که دیمیتری مدودف نایب‌ رئیس‌ شورای امنیت ملی روسیه به درستی اشاره کرد، این دقیقاً همان چیزی است که مسکو با ناپلئون و هیتلر روبرو شد و چاره ای جز پیروزی نداشت.
نویسنده: عبدالمجید سویلم، تحلیلگر فلسطینی، استاد علوم سیاسی دانشگاه قدس.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала