اسرائیل سامانه‌های پدافندی "هاوک" از رده خارج شده را به اوکراین ارسال می کند

© AP Photo / Rahmat GulAnti-missile decoy flares are deployed as U.S. Black Hawk military helicopters and a dirigible balloon fly over the city of Kabul, Afghanistan, Sunday, Aug. 15, 2021.
Anti-missile decoy flares are deployed as U.S. Black Hawk military helicopters and a dirigible balloon fly over the city of Kabul, Afghanistan, Sunday, Aug. 15, 2021. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
مقامات آمریکا از اسرائیل خواسته اند تا سامانه‌های پدافندی "هاوک" از رده خارج شده را به اوکراین ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از اکسیوس، مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند تا سامانه های دفاع هوایی از رده خارج شده "هاوک" را به اوکراین بفرستد.
این نشریه می نویسد: "دولت جو بایدن از اسرائیل خواسته است که موشک های ضد هوایی قدیمی "هاوک" را که در انبارها نگهداری می شوند، به اوکراین بفرستد."
خاطرنشان می شود که اسرائیل در دهه شصت میلادی سامانه های پدافند "هاوک" را از ایالات متحده خریداری کرد. حدود یک دهه پیش، ارتش اسرائیل سیستم های پدافند "هاوک " را از سیستم خارج کرد و اکنون اسرائیل حدود 10 آتشبار "هاوک" با صدها موشک برای رهگیری دارد.
این نشریه تصریح می کند: "مقامات ایالات متحده درخواست های مشابهی را برای تعداد دیگری از کشورها که سامانه پدافندی "هاوک" را در خدمت یا در انبار دارند، ارائه کرده اند."
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала