کلینتون، بوش و اوباما: تمام اسناد محرمانه را تحویل دادیم

© AP Photo / Carolyn Kasterاوباما پس از سفر به ریاض، بخشی از اسناد محرمانه 11 سپتامبر را فاش می کند
اوباما پس از سفر به ریاض، بخشی از اسناد محرمانه 11 سپتامبر را فاش می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما، روسای جمهور سابق آمریکا، در بحبوحه کشف اسناد طبقه بندی شده در مکان های مرتبط با جو بایدن، دونالد ترامپ و مایک پنس، تاکید کردند که تمام اسناد محرمانه ای که در اختیار آنها قرار داشت را به آرشیو ملی تحویل دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه نمایندگان این سه سیاستمدار سابق ایالات متحده با اعلام این خبر به تلویزیون سی ان ان تاکید کردند، که بازرسی در منازل یا محل کار روسای جمهور سابق انجام نمی شود. زیرا، آنها اطمینان دادند که به قوانین تعیین شده توسط کاخ سفید پایبند بودند.
سخنگوی کلینتون در این زمینه گفت:" تمام پرونده های طبقه بندی شده پرزیدنت کلینتون مطابق با قانون سوابق ریاست جمهوری به آرشیو ملی تحویل داده شده است".
همچنین نمایندگان بوش و اوباما نیز خاطرنشان کردند که دو رئیس جمهور سابق تمام مدارک طبقه بندی شده و غیر طبقه بندی شده را در اختیار دولت قرار داده اند. دفتر اوباما گفت که آرشیو در حال حاضر به نگهداری اسناد ادامه می دهد.
در ماه ژانویه، مشخص شد که مجموعه ای از اسناد محرمانه در ساختمانی مرتبط با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، پیدا شده است. تاریخ این مدارک به زمانی برمی گردد که بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود. به گفته کاخ سفید، این اوراق توسط وکلای رئیس دولت در نوامبر 2022 کشف شد. این اسناد قبل از اعلام نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری در یک فضای اداری از سال 2017 تا 2019 توسط بایدن قرار داشت. بعدتر اسناد محرمانه ای نیز در خانه بایدن در ویلمینگتون پیدا شد.
پیش از این، وضعیت مشابهی با کشف اسناد رسمی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا، دلیلی برای جستجو در 8 اوت 2022 در املاک وی در مار-آ-لاگو شد. ترامپ استدلال می‌کند که هیچ تخلفی از سوی او وجود ندارد، زیرا او به‌عنوان رئیس‌جمهور این اختیار را داشت که تمام اسنادی را که در اختیار داشت از طبقه‌بندی خارج کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала