پنتاگون: در مانور مشترک آمریکا و اسرائیل 120 هواپیما و 12 کشتی جنگی مشارکت خواهند داشت

© AFP 2023 / Atef SafadiЭсминец USS Higgins
Эсминец USS Higgins  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
پاتریک رایدر: 140 هواپیما و12 کشتی جنگی در بزرگترین مانور دو کشور- Juniper Oak 2023 مشارکت خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که مانور مشترک نظامی آمریکا و اسرائیل در سال جاری - Juniper Oak 2023، بزرگترین مانور مشترک دو کشور خواهد یود که در آن از 140 هواپیما، 12 کشتی جنگی و نیز یستم های موشکی استفاده خواهد شد.
وی اظهار کرد: "این بزرگترین و با اهمیت ترین مانوری می باشد که در آن با هم مشارکت می کنیم و این در راستای نشان دادن این می باشند که پایبندی ایالات متحده آمریکا به امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر و بادوام می باشد".
رزمایش های ارتش اسرائیل در مرز لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
ایالات متحده و اسرائیل برگزاری مانور مشترک را در هفته های آینده مورد بررسی قرار می دهند
سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: "طی یک هفته 140 هواپیما، 12 کشتی، سیستم های HIMARS و موشک انداز های چند باره کار گرفته خواهند شد".
رایدر در پاسخ به اینکه آیا این مانور بیانگر تغییر موضع واشنگتن نسبت به برنامه هسته ای ایران می باشد، اذعان کرد: "این مانور در راستای این نمی باشد که بر یک دشمن و یا تهدید مشخص متمرکز باشند، صحبت از این است که با هم کار کنیم".
روز دوشنبه بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که نظامیان دو کشور مشغول مانور مشترک Juniper Oak 2023 با بکارگیری انواع مختلف بخش های نظامی شده اند. در بین سایر اهداف، نظامیان آمریکایی و اسرائیلی ر روی حمله به اهداف دشمن فرضی، انجام مانورهای دشوار و همچنین ارتباطات مشترک با مرکز واحد فرماندهی کار خواهن
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала