پنتاگون: بسته کمکی جدید اوکراین معادل 400 میلیون دلار خواهد بود

© AP Photo / PRNewsFoto/Raytheon Companyپنتاگون قصد دارد موشک هایی برای دفاع در مقابل خطر روسیه به فنلاند بفروشد
پنتاگون قصد دارد موشک هایی برای دفاع در مقابل خطر روسیه به فنلاند بفروشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
به گفته پنتاگون، میزان بسته جدید کمک های ایالات متحده به اوکراین بالغ بر 400 میلیون دلار خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که میزان کل بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین با تانک های آبرامز 400 میلیون دلار خواهد بود.
در این سند آمده است: "این بسته تحت ابتکار کمک دفاعی اوکراین معادل 400 میلیون دلار است."
بر اساس این فهرست، این بسته شامل 31 تانک آبرامز با گلوله های 120 میلی متری و "مهمات دیگر"، 8 خودرو برای تعمیرات و انتقال، خودروهای پشتیبانی و تجهیزات و بودجه برای آموزش، نگهداری و تعمیرات خواهد بود.
خاطرنشان می شود که مجموع کمک های نظامی ایالات متحده به کی یف از ابتدای ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به 27.8 میلیارد دلار و از سال 2014 به 29.9 میلیارد دلار رسیده است.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала