واکنش سفارت روسیه به تصمیم برلین برای تامین تانک

© Photo / 6º Regimento de Cavalaria Blindadoتانک Leopard
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
سفارت روسیه: تصمیم برلین برای تامین تانک، عادی سازی روابط را زیر سوال می برد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی نچایف، سفیر روسیه در آلمان به خبرنگاران گفت که انتخاب برلین برای تامین تانک به کی‌یف به معنای رد نهایی مسئولیت تاریخی آلمان به مردم روسیه است.
روز چهارشنبه دولت آلمان اعلام کرد که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند، آلمان در نظر دارد دو گردان تانک تشکیل دهد که در مرحله اول یک گروه از 14 دستگاه تانک A6 لئوپارد 2 از ذخایر بوندس‌ور تامین می شود. علاوه بر این، آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان به زودی سازماندهی خواهد شد. علاوه بر 14 تانک و آموزش، بسته کمکی جدید آلمان به اوکراین شامل لجستیک، مهمات و تعمیر و نگهداری سیستم خواهد بود.
این دیپلمات روسی در مورد تصمیم برلین برای ارسال تانک های خود به کیف گفت: انتخاب برلین به معنای امتناع نهایی جمهوری فدرال آلمان از به رسمیت شناختن مسئولیت تاریخی خود در قبال مردم ما در قبال جنایات وحشتناک و فراموش نشدنی نازیسم در طول جنگ بزرگ میهنی است بسته فراموشی که درمسیر دشوار آشتی بین روس ها و آلمانی ها پس از جنگ اخلال ایجاد می کند.
به گفته نچایف، با تأیید رهبری آلمان، تانک های جنگی با صلیب های آلمانی دوباره به "جبهه شرقی" فرستاده می شود که به ناچار منجر به کشته شدن نه تنها سربازان روسی، بلکه جمعیت غیرنظامی نیز می شود.
برلین این تصمیم را در روزهای هشتادمین سالگرد شکستن محاصره لنینگراد که در آن صدها هزار شهروند شوروی کشته شدند، اتخاذ کرد. سفیر روسیه در پایان گفت: این احتمال عادی سازی آنها روابط روسیه-آلمان در آینده قابل پیش بینی را مورد تردید قرار می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала