دبیرکل ناتو: مسیر صلح در اوکراین از طریق تامین تسلیحات برای کی یف می گذرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کشورهای اروپایی و ناتو در تیررس موشک های کره شمالی
کشورهای اروپایی و ناتو در تیررس موشک های کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
دبیرکل ناتو معتقد است که صلح در اوکراین از طریق تامین تسلیحات برای کی یف امکان پذیر می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ولت" گفت:" هیچ کس نمی داند این جنگ چه زمانی به پایان می رسد. آنچه ما می دانیم این است که اگر فردا صلح می خواهید، باید امروز از اوکراین حمایت کنید. عجیب به نظر می رسد، اما رسیدن به صلح در این مناقشه تنها از طریق تامین سلاح برای اوکراین میسر می باشد".
وی افزود، منافع امنیتی ناتو فراتر از همبستگی با اوکراین است.
دبیرکل ناتو افزود:" چراکه اگر پوتین موفق شود، دیگران از آن پیروی می کنند. مستبدان به دقت زیر نظر دارند که ما چگونه به این تهاجم پاسخ خواهیم داد. ما همچنین قبلاً دریافته ایم که روسیه از منابع انرژی به عنوان سلاح در دستیابی به مقاصد خود استفاده کرده است. چین نیز از قدرت اقتصادی اش به نفع خود استفاده می کند. ما باید درک کنیم که تصمیمات اقتصادی می تواند پیامدهایی برای سیاست امنیتی داشته باشند. همیشه گفته می شود که جنگ امری جدی است که نمی توان آن را به صلاحدید ژنرال ها واگذار کرد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
دبیرکل ناتو: ائتلاف طرف درگیری در اوکراین نبوده و نخواهد بود
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن اوکراین، محاکمه همه جنایتکاران جنگی مسئول "جنایات خونین علیه غیرنظامیان" برنامه ریزی شده است و هدف نهایی "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت کشور را تضمین کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала