بایدن از تحویل 31 تانک ام 1 آبرامز به اوکراین خبر داد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
بایدن از تحویل 31 تانک ام 1 آبرامز به اوکراین خبر داد، این کمک با ارسال تسلیحات از کشورهای دیگر توام خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تایید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است تا 31 تانک M1 آبرامز را به کی یف منتقل کند. او در طی سخنرانی در کاخ سفید گفت: “امروز اعلام می کنم که ایالات متحده 31 تانک آبرامز را به اوکراین ارسال خواهد کرد که (این مقدار) معادل یک گردان (تانک) اوکراینی است.”
تحویل تانک های آبرامز به کی یف زمان می برد، اما ایالات متحده به سرعت آموزش خدمه نیروهای مسلح اوکراین را برای آنها آغاز خواهد کرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه درطی سخنرانی خود در کاخ سفید در زمینه تصمیم واشنگتن برای انتقال تانک ها به کی یف گفت: " تحویل این تانک ها به میدان نبرد زمان بر است." در عین حال، به گفته بایدن، ایالات متحده "در اسرع وقت آموزش نظامیان اوکراینی <...> را آغاز خواهد کرد."
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала