باجگیری اتحادیه اروپا از صربستان برای تعطیلی خبرگزاری های "اسپوتنیک" و "راشا تودی"

© Sputnik / Michael KlimentyevПрезидент России Владимир Путин и главный редактор телеканала RT Маргарита Симоньян на выставке, посвящённой 10-летию вещания Russia Today
Президент России Владимир Путин и главный редактор телеканала RT Маргарита Симоньян на выставке, посвящённой 10-летию вещания Russia Today - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
سردبیر خبرگزاری "راشا تودی" گفت، اتحادیه اروپا در حال باج‌گیری از صربستان است و خواستار تعطیلی خبرگزاری های "اسپوتنیک" و "راشا تودی" است.
به گزارش اسپوتنیک، "مارگاریتا سیمونیان"، سردبیر گروه رسانه ای Rossiya Segodnya و کانال تلویزیونی "راشا تودی" در کانال تلگرامی خود نوشت:" اتحادیه اروپا در حال باج گیری از صربستان برای تعطیلی اسپوتنیک و RT است. پیش‌نویس گزارش سالانه پارلمان اروپا درباره صربستان، افتتاح دفتر RT در بلگراد را محکوم کرده و از مقامات این کشور می‌خواهد که از تصمیم اتحادیه اروپا برای تعلیق پخش اسپوتنیک و RT پیروی کنند".
وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های اخیر به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم مقابله با رسانه‌های روسی به تصویب رساند که از اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدهای اصلی در این سند نام برده شده است. تعدادی از سیاستمداران غربی از جمله سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه "اسپوتنیک" و "آر تی" را به دخالت در انتخابات آمریکا و فرانسه متهم کردند اما هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نکردند. نمایندگان رسمی روسیه چنین اظهاراتی را بی اساس خواندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала