آنکارا: دلیلی برای گفت و گو با سوئد درباره عضویت این کشور در ناتو وجود ندارد

© Photo / Owegoo.comشهرداری آنکارا خبر انفجار در این شهر را تکذیب کرد
شهرداری آنکارا خبر انفجار در این شهر را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه گفت آنکارا چیزی برای گفت و گو با سوئد در مورد روند عضویت در ناتو ندارد، وضعیت در حال "عقب گرد" است.
به گزارش اسپوتنیک، روابط سوئد و ترکیه به دلیل اعتراضات چند روز گذشته در استکهلم و سوزاندن قرآن توسط راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارکی وخیم تر شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 23 ژانویه گفت که سوئد نباید روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند.
"عمر چلیک"، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در مصاحبه با CNN Türk گفت:" اکنون در مورد چه چیزی باید با سوئد صحبت کنیم؟ چه چیزی معمولاً سر میز مورد بحث قرار می گیرد؟ آنها می خواهند که این روند به جلو حرکت کند. اکنون روند رو به عقب رفته است. منظور از مکانیسم سه جانبه چیست"؟
چلیک همچنین اضافه کرد:" فنلاند می خواهد خود را در این روند به طور مثبت متمایز کند. بنابراین، با ناتو گفتگو خواهد کرد. فنلاند و سوئد دو کشور متفاوت هستند. پس از اینکه فنلاند گام های درستی را برای مبارزه با تروریسم بردارد، قطعا با سوئد متفاوت خواهد بود."
تظاهرات زنان برای آزادی انتخاب پوشش در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
راهپیمایی مردم ترکیه در اعتراض به آتش زدن قرآن در سوئد + ویدئو
فنلاند و سوئد در پس‌زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، در 18 مه 2022 درخواست‌هایی را به دبیرکل ناتو برای پیوستن به این ائتلاف، ارسال کردند. تا به امروز، درخواست سوئد و فنلاند برای ناتو تنها توسط دو کشور از 30 کشور - مجارستان و ترکیه - تایید نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала