نظر آلمان در مورد درخواست لهستان برای تامین تانک های لئوپارد برای اوکراین

© Photo / 6º Regimento de Cavalaria Blindadoتانک Leopard
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت، درخواست لهستان برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین دربرگیرنده نکات ظریف بسیاری است.
به گزارش اسپوتنیک، "رولف موتسنیچ"، رهبر فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمانبه خبرنگاران گفت، هنگام بررسی درخواست لهستان برای تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 به اوکراین، باید نکات بسیاری را در نظر گرفت، بنابراین پیش بینی تصمیم آلمان دشوار است.
موتزنیچ در پاسخ به این سوال که راه حل درخواست لهستان برای تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 به اوکراین چه خواهد بود گفت:" بحث بر سر آن نیست که موانعی بر سر این راه ایجاد کنیم، به ویژه در مورد حق دفاع اوکراین از خود. ولی واقعیت این است که دولت فدرال به تصمیمات مبتنی بر قانون پایبند است".
وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت آلمان علاوه بر این، به رعایت معیارهایی از جمله به "عدم تبدیل شدن به طرف مناقشه"، "درگیر نشدن" در مناقشه و "هماهنگی تصمیمات با شرکا، به ویژه با ایالات متحده" ادامه می دهد.
وی خاطر نشان کرد:" نابراین من نمی توانم تصمیم دولت فدرال را پیش بینی کنم".
وی همچنین افزود: "پس از بررسی های اولیه از درخواست طرف لهستانی، نمایندگان فراکسیون ها نیز مایلند در مورد آن بحث کنند".
روز سه شنبه یک نماینده دولت آلمان به ریانووستی گفت که آلمان درخواستی از لهستان برای تامین تانک های لئوپارد 2 به اوکراین دریافت کرده است.
برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین، کشورها باید مجوز آلمان را برای رفع محدودیت‌های صادراتی دریافت کنند. رسانه های فنلاندی تصریح کردند که علاوه بر آلمان، لهستان و فنلاند، اسپانیا، یونان و دانمارک نیز تانک های لئوپارد را در اختیار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала