مکانیسم محدود کردن قیمت گاز در اتحادیه اروپا بر قیمت آن تأثیری نداشته است

صادرات
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
آژانس همکاری اتحادیه اروپا در تنظیم انرژی (ACER) در بیانیه ای اعلام کرد که ایجاد مکانیزم اصلاح بازار در اتحادیه اروپا با هدف محدود کردن افزایش قیمت گاز هنوز بر هزینه این سوخت تأثیری نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام این آژانس آمده است:" این آژانس در حال حاضر، اثرات قابل توجهی، مثبت یا منفی، که به طور واضح و مستقیم به تصویب مقررات مربوط به مکانیسم اصلاح بازار نسبت داده شود، شناسایی نکرده است".
این آژانس خاطرنشان می کند که لازم الاجرا شدن این قانون با زمانی همراه شد که قیمت گاز در مقایسه با نیمه دوم سال 2022 به طور قابل توجهی پایین تر بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است:" آژانس امکان نتیجه گیری در مورد آنکه پویایی بازار در هفته های اول سال 2023 پیامد مستقیم یا غیرمستقیم تصویب مقررات مربوط به مکانیسم اصلاح بازار است، را ندارد".
با این حال، این آژانس تاثیر این مکانیسم بر بازارهای مالی و انرژی در آینده را رد نمی کند.
قیمت گاز در اتحادیه اروپا در سال گذشته رکورد زد، اتحادیه اروپا اقداماتی را برای مبارزه با بحران انرژی انجام داد. به ویژه، در ماه دسامبر، مکانیزم اصلاح بازار را ایجاد کرد که از 15 فوریه اجرایی خواهد شد.
آژانس همکاری یادآوری می کند که این یک مکانیسم مداخله قیمتی است که ابزارهای مالی معامله شده در مبادلات اتحادیه اروپا را با سررسید یک تا 12 ماهه هدف قرار می دهد.
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2022
توافق سیاسی اروپا برای سقف قیمت گاز
پیش از این گزارش شده بود که این مکانیسم زمانی به طور خودکار راه اندازی می شود که قیمت آتی ماهانه در بزرگترین هاب گاز اروپا TTF از 180 یورو در هر مگاوات ساعت فراتر رود (1861 یورو به ازای هر هزار مترمکعب) .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала