مدودف پیشنهاد ایجاد ائتلافی از حامیان "دنیای چندقطبی" را داد

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد
مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: "برای روسیه سال گذشته مشخص شد که می توان با کدام یک از کشورها مذاکره کرد و با چه کسی صحبتی در مورد آن وجود ندارد، چه کسی در سمت ما قرار دارد و چه کسی در طرف دیگر".
به گزارش اسپوتنیک، "دیمیتری مدودف"، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در نشست دفتر شورای عالی روسیه گفت:" سال گذشته کاملاً مشخص شد که چه کسی دوست ما است، چه کسی در طرف ما قرار دارد و چه کسانی در طرف مقابل ما. یعنی با چه کسانی حاضریم به ایجاد روابط متقابل و سودمند ادامه دهیم، و در مقابل و به طور کلی با چه کسانی چیزی برای مذاکره وجود ندارد".
وی افزود، امروز شرکای قابل اعتماد روسیه تعدادی از کشورها هستند که از اهمیت اقتصادی و سیاسی کلیدی برخوردار هستند.
رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد:" ما باید به توسعه دیپلماسی حزبی فکر کنیم، از جمله انجمن‌های بزرگ بین‌دولتی مانند سازمان های همکاری شانگهای، آسه‌آن، بریکس، که اکنون در حال گسترش هستند، و همچنین اتحادیه آفریقا، و همچنین تعدادی دیگر از پلتفرم‌های منطقه‌ای که با آنها روابط و همکاری های بین‌دولتی و بین‌ حزبی ایجاد کرده‌ایم. این موضوع امکان تشکیل یک ائتلاف فراحزبی با نفوذ از حامیان یک جهان چند قطبی را فراهم می کند".
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала