روسیه اقدام سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد

© Fotolia / Meen_naتهیه قرآن با صفحات ابریشمی در آذربایجان
تهیه قرآن با صفحات ابریشمی در آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در بخش همکاری در زمینه رعایت حق آزادی مذهب، در بیانیه ای گفت: "مسکو سوزاندن قرآن توسط افراط گرایان در استکهلم را محکوم و رد می کند و خواستار اقدام علیه رادیکال ها است".
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، رهبر حزب "راه سخت" دانمارک، "راسموس پالودان" مجوز اقدام برای سوزاندن قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم را دریافت کرده بود. این اقدام روز شنبه انجام شد.
وزارت امور خارجه ترکیه گفت که سوزاندن قرآن در استکهلم نشانگر سطح اسلام هراسی ، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است. همچنین ، اقدام به سوزاندن قرآن توسط وزارت امور خارجه عربستان سعودی ، کویت و امارات محکوم شد.
گنادی آاسکالدوویچ، نماینده وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در وب سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد، اعلام کرد:" ما چنین اقدامات جنایتکارانه ای را محکوم و رد می کنیم. ما خواستار اقدام علیه رادیکال ها هستیم".
وی در ادامه گفت:" ما شاهد بوده ایم که چگونه بی بندوباری و سهل انگاری سیاسی پوشیده از الفاظ معقول در مورد "آزادی بیان" منجر به برانگیختن نفرت و توهین به احساسات انسان های مذهبی - این بار مسلمانان می شود."
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
واکنش وزارت خارجه ایران به اهانت به قرآن کریم در سوئد
وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که اقدام پالودان نقض آشکار تعهدات تفاهم نامه سه جانبه ای است که سوئد برای جلوگیری از تبلیغات سازمان های تروریستی امضا کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала