رسانه: تضادهای جدی بین ایالات متحده و متحدانش به وجود خواهد آمد

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
کارشناس فایننشال تایمز، در ستون خود برای این نشریه نوشت: "تضادهای جدی بین ایالات متحده و متحدانش به وجود می آید، حفظ وحدت این کشورها در سال جاری بسیار دشوارتر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، "گیدئون رحمان" ستون نویس فاینشنال تایمز نوشت:" امسال حفظ وحدت دموکراسی های توسعه یافته بسیار دشوارتر خواهد بود. رهبری فعال و متعهد ایالات متحده برای واکنش جهان دموکراتیک به مشارکت روسیه و چین بسیار مهم بوده است. اما تنش های جدی بین واشنگتن و متحدانش در حال شکل گیری است".
او خاطرنشان می کند که در اتحاد غربی "اختلافات آشکار" در رابطه با کمک نظامی آینده به اوکراین وجود دارد، که "به طور کامل" در نشست ناتو در پایگاه رامشتاین در 20 ژانویه، زمانی که آلمان "در برابر فشار شدید" بر سر انتقال تانک های لئوپارد به کی یف "مقاومت کرد"، ظاهر شد.
نویسنده فهرستی از کشورهایی را که رویکرد "شاهین" دارند، از جمله لهستان، کشورهای شمال اروپا و حوزه بالتیک، و همچنین بریتانیا را نام می برد و بر انتقال سریع تسلیحات پیشرفته‌تر به اوکراین اصرار دارد. رحمان می نویسد که ایالات متحده در میان این کشورها و آلمان "بسیار محتاط" قرار دارد.
علاوه بر این، نویسنده به بعد اقتصادی تنش بین ایالات متحده و اروپا اشاره می کند، زیرا بسیاری در اتحادیه اروپا، واشنگتن را به حمایت گرایی در ارتباط با اعطای یارانه های بزرگ ایالات متحده به صنایع سبز و سازندگان خودروهای الکتریکی متهم می کنند.
رحمان همچنین خاطرنشان می کند که ترس از این که ایالات متحده با استفاده از مزایای خود در قالب انرژی ارزان، زمین، فناوری و ارز ذخیره، از نظر اقتصادی از اروپا "سبقت می گیرد" و درگیری در اوکراین این روند را تسریع می بخشد، افزایش یافته است.
وی در نهایت، با صحبت از چین، می نویسد که زبان و نگرش "تقابلی" نسبت به پکن در سیاست ایالات متحده "متداول" شده است، در حالی که اکثر دولت های اروپایی و آسیایی رویکرد محتاطانه تری دارند.
ایالات متحده و آلمان هنوز ارسال تانک های آبرامز و لئوپارد خود را برای اوکراینی ها آغاز نکرده اند، برخلاف انگلیس که تانک های چلنجر را انتقال می داد. پیش از این، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفته بود که در پی نشست گروه تماس برای حمایت از اوکراین از کشورهای ناتو و متحدان آنها در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، امکان دستیابی به اجماع در مورد تامین تانک های لئوپارد آلمانی به کیف وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала