سیاستمدار اتریشی: در آلمان، حقیقت درباره مشکلات مربوط به گاز به مردم اعلام نمی شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Строительство газопровода "Северный поток-2"
Строительство газопровода Северный поток-2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
معاون سابق صدراعظم اتریش گفت، در آلمان می‌ترسند حقیقت را در مورد مشکلات گاز به مردم بگویند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون سابق صدراعظم اتریش، "هاینز کریستین اشتراخه" به اسپوتنیک گفت که مقامات آلمانی از گفتن حقیقت در مورد دلایل واقعی افزایش قیمت گاز و برق و کمبود احتمالی منابع انرژی به مردم خود، واهمه دارند.
او این سخنان را در واکنش به صحبت های اخیر روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، انجام داد که اعلام کرده بود "آلمان نیمی از گاز مورد نیاز خود را از دست داده است، زیرا روسیه شریان انتقال را بسته و خطوط لوله از کار افتاده است، و به همین دلایل گاز در آینده قابل پیش بینی مجدداً عرضه نخواهد شد". هابک همچنین گفته بود: "با سه پایانه LNG شناور، نمی توانید بیش از یک چهارم حجمی را که قبلاً از روسیه می آمد، دریافت کنید."
اشتراخه گفت:" روسیه می خواست و آماده بود تا به تحویل گاز به اتحادیه اروپا و آلمان ادامه دهد. با این حال، اوکراین و لهستان از تحویل بیشتر جلوگیری کردند و خط انتقال نورد استریم از بین رفت، در حالی که به روس ها اجازه انجام و حضور در تحقیقات در این مورد داده نشد. همچنین نورد استریم-2 با تصمیم آلمان از مدار خارج شد".
همانطور که معاون سابق صدراعظم معتقد است، هابک و دولت آلمان در مواجهه با کمبود انرژی، در مورد اختلالات صنعتی و قطع برق، حقیقت را به مردم اعلام نمی کنند.
اشتراخه در پایان گفت: زیرا آن‌ها باید بپذیرند که خودشان مسئول این تحول منفی هستند".
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر باعث افزایش قیمت سوخت و تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала