بیانیه سازمان بنادر ایران در خصوص ثبت کشتی‌های مرتبط با این کشور توسط دولت پاناما

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / چهارمین کشتی ایرانی حاوی بار صادراتی عازم ونزوئلا شد
چهارمین کشتی ایرانی حاوی بار صادراتی عازم ونزوئلا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
سازمان بنادر و دریانوردی ایران به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای در خصوص ثبت کشتی‌های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما، توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: "تمامی کشتی‌های متعلق به ایران هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی ایران آمده است: "تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌های کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین 20 کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً در خدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالا می‌باشند".
کشتی‌های تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیار خوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسی‌های صورت گرفته در تفاهم‌نامه‌های کنترل و بازرسی دنیا موید این امر می‌باشد.
همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر مورد تأیید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات خوبی که در طول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام می‌گردد در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل بر روی کشتی‌های ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل می‌دهند.
تاکید می‌کنیم، این‌گونه اقدامات، نه‌تنها غیرواقع و بی‌اهمیت تلقی می‌شود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که از سوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح می‌شود.
به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه می‌شود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بین‌المللی این‌گونه اظهارات و ادعاهای بی‌اساس خود باشد که نه‌تنها هیچ‌گونه تاثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم بر تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی که وجه مشترک همه آنها تشویق دولت‌ها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد 1 و 2 کنوانسیون ایجاد سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است. به استناد این دو ماده، دولت‌های عضو این سازمان بین‌المللی وابسته به ملل متحد متعهد شده‌اند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض‌آمیز، پرهیز کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала