https://spnfa.ir/20230122/بیانیه-سازمان-بنادر-ایران-در-خصوص-ثبت-کشتیهای-مرتبط-با-این-کشور-توسط-دولت-پاناما-14339915.html
بیانیه سازمان بنادر ایران در خصوص ثبت کشتیهای مرتبط با این کشور توسط دولت پاناما
بیانیه سازمان بنادر ایران در خصوص ثبت کشتیهای مرتبط با این کشور توسط دولت پاناما
اسپوتنیک ایران
سازمان بنادر و دریانوردی ایران به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیهای در خصوص ثبت کشتیهای مرتبط با ایران توسط دولت پاناما، توضیحاتی... 22.01.2023, اسپوتنیک ایران
2023-01-22T19:38+0330
2023-01-22T19:38+0330
2023-01-22T19:38+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/0c/17/13922038_0:54:801:504_1920x0_80_0_0_e28b6a742da303e7a3d8656f913ed43c.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی ایران آمده است: "تمامی کشتیهای متعلق به شرکتهای کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین 20 کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً در خدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالا میباشند".کشتیهای تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیار خوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیونهای بینالمللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسیهای صورت گرفته در تفاهمنامههای کنترل و بازرسی دنیا موید این امر میباشد.همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر مورد تأیید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بینالمللی دریانوردی IMO قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات خوبی که در طول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام میگردد در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل بر روی کشتیهای ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل میدهند.تاکید میکنیم، اینگونه اقدامات، نهتنها غیرواقع و بیاهمیت تلقی میشود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که از سوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح میشود.به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه میشود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بینالمللی اینگونه اظهارات و ادعاهای بیاساس خود باشد که نهتنها هیچگونه تاثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم بر تمامی کنوانسیونهای بینالمللی دریایی که وجه مشترک همه آنها تشویق دولتها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد 1 و 2 کنوانسیون ایجاد سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است. به استناد این دو ماده، دولتهای عضو این سازمان بینالمللی وابسته به ملل متحد متعهد شدهاند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیضآمیز، پرهیز کنند".
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/0c/17/13922038_28:0:771:557_1920x0_80_0_0_53addaebb6edf63339e12ee9f710852f.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
بیانیه سازمان بنادر ایران در خصوص ثبت کشتیهای مرتبط با این کشور توسط دولت پاناما
سازمان بنادر و دریانوردی ایران به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیهای در خصوص ثبت کشتیهای مرتبط با ایران توسط دولت پاناما، توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: "تمامی کشتیهای متعلق به ایران هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی ایران آمده است: "تمامی کشتیهای متعلق به شرکتهای کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین 20 کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً در خدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالا میباشند".
کشتیهای تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیار خوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیونهای بینالمللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسیهای صورت گرفته در تفاهمنامههای کنترل و بازرسی دنیا موید این امر میباشد.
همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر مورد تأیید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بینالمللی دریانوردی IMO قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات خوبی که در طول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام میگردد در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل بر روی کشتیهای ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل میدهند.
تاکید میکنیم، اینگونه اقدامات، نهتنها غیرواقع و بیاهمیت تلقی میشود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که از سوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح میشود.
به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه میشود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بینالمللی اینگونه اظهارات و ادعاهای بیاساس خود باشد که نهتنها هیچگونه تاثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم بر تمامی کنوانسیونهای بینالمللی دریایی که وجه مشترک همه آنها تشویق دولتها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد 1 و 2 کنوانسیون ایجاد سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است. به استناد این دو ماده، دولتهای عضو این سازمان بینالمللی وابسته به ملل متحد متعهد شدهاند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیضآمیز، پرهیز کنند".