رئیس شبکه RT France خبر از بسته شدن این شبکه داد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время посещения офиса телеканала RT France в Париже
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время посещения офиса телеканала RT France в Париже - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
فئودورووا رئیس شبکه RT France خبر از بسته شدن این شبکه بعد از مسدود شدن حساب های آن در فرانسه داد.
کسنیا فئودورروا رئیس شبکه تلویزیونی RT France خبر از بسته دن این شبکه بعد از مسدود شدن حسابهای این شبکه در فرانسه داد.
به گفته وی این شبکه از زمان راه اندازی تبدیل به یک سیبل شده و دائما از آن می خواهند تا اخبار خود را سانسور کرده و در عین حال "از استفاده اخبار دروغین تردید نکند".
فئودورووا اظهار کرد: "مقامات اتحادیه اروپا از شرایط در اوکراین که RT Franceهمیشه شکل متوازن آنها رو پوشش میدهد، استفاده کرده تا در نهایت دهان این شبکه را خفه کند".
Визит главы МИД РФ С. Лаврова во Францию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
وزارت خارجه روسیه: مسکو به فشار بر شبکه خبری “آر تی” در فرانسه واکنش نشان خواهد داد
وی فشار بر RT France را اقدام مستقیم سانسور و حاصل تصمیمات سیاسی دانست و تاکید کرد ه این شبکه تلویزیونی هیچوقت و به هیچ دلیلی محکوم نشده بود.
این مدیر رسانه ای فزود: "123 کارمند این شبکه با خطر ماندن بدون دستمزد در ماه ژانویه و از دست دادن شغل خود روبرو می باشند که آینده استقلال رسانه های جمعی در فرانسه زیر سوال می برد".
فئودورووا معتقد است که بستن این شبکه – اولین قدم وق العاده خطرناک است که پس از آن سایر رسانه های روسی هدف این اقدام قرار خواهند گرفت.
شایان ذکر است که اندکی پیش خبر بستن حساب های این شبکه اعلام شده بود. به گفته فئودورووا ر بانک به ایشان گفته شده بود که این اقدام را بر مبنای دستور مقامات در قالب تصمیم گرفته شده در ماه دسامبر سال گذشته مبنی بر اعمال نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه روسیه، انجام می دهند. این در حالیست که RT France ر فهرست تحریم ها قرار نداشته و حق فعالیت در فرانسه را دارد.
وزارت امور خارجه روسیه قول پاسخ دادن به بسته شدن این شبکه با استفاده از تصمیماتی بز علیه رسانه های فرانسوی را دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала