گزارش و تحلیل

نشست بین‌ المللی سرمایه‌گذاران D8 در تهران برگزار می‌شود

© AP Photo / Vahid Salemi In this March 31, 2020, file photo, Iran's national flag waves as Milad telecommunications tower and buildings are seen in Tehran, Iran
 In this March 31, 2020, file photo, Iran's national flag waves as Milad telecommunications tower and buildings are seen in Tehran, Iran - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران این نشست با حضور نمایندگان 8 کشور ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، مصر،اندونزی،نيجريه و بنگلادش جهت سرمایه‌گذاری در پروژه های فناوری در اواخر ماه فوریه(۸ و ۹ اسفند) در پارک علم و فن آوری پردیس تهران برگزار می‌شود.
فراخوان این نشست بین المللی با هدف سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در پروژه های فناوری منتشر شده و تا پایان دی ماه مهلت ثبت نام دارد.
این رویداد شامل برنامه‌های مختلف برای آشنایی سرمایه گذاران این کشورها با پروژه‌ های فناورانه و انعقاد قرارداد های سرمایه‌گذاری و تفاهم نامه های مختلف خواهد بود.
در چهارمین دوره این نشست (TIM 2022) که در سال گذشته میلادی برگزار شد، بیش از 100 سرمایه گذار خارجی و 28 سرمایه گذار داخلی حضور داشتند و از محصولات و خدمات 61 استارتاپ و شرکت سرمایه‌ پذیر بهره‌برداری گردید.
انعقاد بیش از ده میلیون دلار قرارداد همکاری در قالب 11 تفاهم‌نامه از مهمترین اتفاقات نشست ( 2022 TIM) بود.
قرار است مطابق برنامه زمانی تدوین شده، پنجمین دوره این نشست 8 , 9 اسفندماه سال جاری در پارک فناوری پردیس ایران برگزار شود.
این رویداد فرصتی برای فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف فناوری است تا با ارائه محصولات، خدمات و توانمندی‌های خود، بازار خود را توسعه داده و با ورود به عرصه بین‌الملل، سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی داشته باشند. همچنین سرمایه گذاران نیز در این نشست می توانند بر روی پروژه های فناورانه دارای پتانسیل سرمایه گذاری کنند.
این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های فناور با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌ بوم فناوری و نوآوری کشور خواهد بود.
شایان ذکر است گروه D8 یا گروه هشت کشورهای مسلمان درحال توسعه که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در آن عضویت دارند، از جمله پیمان‌های منطقه‌ای است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با کشورهای صنعتی تشکیل گردیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала