از ۷ زن برجسته و تأثیرگذار در کنگره تهران قدردانی شد

© Photo / IRNA اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار
 اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
در اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذاردر ایران، از هفت نفر از زنان برجسته از کشورهای مختلف جهان با اهدای جایزه قدردانی شد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، دقایق پایانی بخش اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران با مراسم اهدای جوایز همراه شد.
همسر نخست وزیر ارمنستان، همسر نخست‌ وزیر بورکینافاسو، بانوی اول قرقیزستان، همسر رئیس‌ جمهور صربستان و جمیله سادات علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور ایران برای اهدای جوایز در جایگاه قرار گرفتند و علاوه بر این افراد، این مراسم یک مهمان ویژه دیگر هم داشت.
زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با حضور در تهران در این مراسم حاضر شد و از زنان تاثیرگذار ایرانی و خارجی قدردانی کرد.
اولین جایزه خارجی به بانویی از تایلند تعلق گرفت. جایزه دوم را بانویی از ایران کسب کرد. مقام سوم را بانویی از روسیه به خود اختصاص داد. مقام چهارم را نیز بانوی ایرانی کسب کرد. مقام پنجم تقدیم به بانوی آرژانتینی شد. مقام ششم به بانوی ایرانی تعلق گرفت و مقام هفتم به چین تقدیم شد.
اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه 30 دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.
در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌ وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.
در این‌ کنگره، 300 میهمان خارجی از جمله 70 نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала