دیدار مخفیانه رئیس سیا با زلنسکی

© Sputnik / Alexey Vovkکی یف اوکراین
کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
اشتراک
رئیس سیا، برنز، هفته گذشته مخفیانه با رئیس جمهوراوکراین، ولادیمیر زلنسکی در کیف ملاقات کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع دولت آمریکا مدعی شد، ویلیام برنز، رئیس سیا، اواخر هفته گذشته به طور مخفیانه از کی یف بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد برنامه های احتمالی روسیه مطلع سازد.
در نشریه آمده است: " برنز اواخر هفته گذشته مخفیانه از پایتخت اوکراین بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد فرضیات خود در مورد برنامه های نظامی روسیه در هفته ها و ماه های آینده مطلع سازد.
به گفته افراد مطلع، زلنسکی و مقامات ارشد اطلاعاتی اوکراین درباره مدت زمانی که کی‌یف می‌تواند روی کمک‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی پس از کسب رای اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا حساب کند، بحث کردند.
به گفته این نشریه، زلنسکی و دستیارانش با این تصور که حمایت دولت بایدن از کی یف کاهش نخواهد یافت و مکانیسم تامین مالی اضطراری حداقل تا ماه جولای یا آگوست ادامه خواهد داشت، از نشست خارج شدند. در عین حال، به گفته منابع، کی یف در مورد چشم انداز یک بسته کمک اضافی چند میلیارد دلاری که قرار است توسط کنگره تصویب شود، چندان مطمئن نیست.
در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده ها میلیارد دلار از کی یف حمایت می کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала