واکنش آنتونوف به استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به کریمه

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Экипаж команды армии России участвует в индивидуальной гонке соревнований по танковому биатлону Армейских международных Играх-2017 на полигоне Алабино
Экипаж команды армии России участвует в индивидуальной гонке соревнований по танковому биатлону Армейских международных Играх-2017 на полигоне Алабино - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
سفیر روسیه در واشنگتن: روسیه تسلیحات غربی را در اوکراین نابود خواهد کرد و به حملات به کریمه پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بیان کرد: “نیروهای مسلح روسیه حملات را به خاک روسیه، از جمله کریمه بدون پاسخ نمی گذارند.”
وی به اظهارات سیاستمداران غربی مبنی بر عرضه قریب الوقوع خودروهای زرهی مدرن به اوکراین و اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجاز بودن استفاده از سلاح های آمریکایی برای حمله به کریمه، واکنش نشان داد.
آنتونوف گفت:”این باید برای همه آشکار شود: مهم نیست که آمریکایی ها یا ناتو چه سلاح هایی را به رژیم زلنسکی عرضه می کنند، ما آن را نابود خواهیم کرد. در جنگ جهانی دوم هم همین طور بود، الان هم همین طور خواهد شد.”
این دیپلمات که خواستار توجه به سخنان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مبنی براین که پیروزی بر روسیه غیرممکن است، گفت: تقویت اوکراین با تسلیحات، از جمله تسلیحات آمریکایی، تنها منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر خواهد شد.
وی افزود: "ما متذکر می شویم که لفاظی های مقامات آمریکایی روز به روز جنگجویانه تر می شود. وزارت امور خارجه آمریکا از طریق اظهارات فارغ از واقعیت مبنی بر اینکه "کریمه سرزمین اوکراین است" و نیروهای مسلح اوکراین می توانند از سلاح های آمریکایی برای محافظت از قلمرو خود استفاده کنند. رژیم کی یف را به انجام اقدامات تروریستی در روسیه سوق می دهد.”
این دیپلمات هشدار داد که خطر تشدید درگیری در این مورد حتی بیشتر خواهد شد.
آنتونوف در پایان گفت: “مفسران ساده لوحانه بر این باورند که روسیه به حملات به خاک خود پاسخ نخواهد داد.”
به گفته رسانه های آمریکایی، واشنگتن ممکن است این جمعه بسته بزرگ دیگری از کمک های نظامی به اوکراین را اعلام کند. به احتمال زیاد سایر کشورهای غربی که برای نشستی در پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان گرد هم می آیند، تحویل تسلیحات جدید را اعلام خواهند کرد.
در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده ها میلیارد دلار از کیف حمایت می کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала