گزارش و تحلیل

چرا دشمنان دلواپس تحویل هواپیماهای مدرن روسیه به ایران هستند؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichچرا دشمنان دلواپس تحویل هواپیماهای مدرن روسیه به ایران هستند؟
چرا دشمنان دلواپس تحویل هواپیماهای مدرن روسیه به ایران هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
چالش های مشترک ایران و روسیه باعث شده که همکاری های دو کشور در همه زمینه ها به اوج برسد.
اسپوتنیک - چالش های مشترک ایران و روسیه منجر به آن شده که همکاری های دو کشور این روزها در همه زمینه ها به اوج برسد، مخصوصا در زمینه همکاری های نظامی.
به دلیل تحریمهایی که طی چهار دهه اخیر بر علیه ایران وضع شده این کشور فراز و نشیب های زیادی را برای تامین تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود داشته.
ایرانی ها به خوبی می دانند که به صورت تاریخی دور تا دور آنها گرگ هایی جمع شده اند که منتظر لحظه ای می باشند که ایران غفلت کند و آنها به ایران حمله کنند.
تاریخ نشان داده فرقی ندارد کدام نظام در ایران بر سر کار باشد، به دلیل موقعیت ژئوپولیتیک ایران طمع دشمنان به این مرز و بوم همیشه وجود داشته و وجود خواهد داشت.
علیرغم اینکه انگلیسی ها در دوره ای لندن را به عنوان مرکز کره زمین بر دیگران تحمیل کردند و آن نقطه ای که ساعت معروف بیگ بن در آن نصب شده را به عنوان نقطه مرکزی جهان جا انداختند اما همه ناظران سیاسی به خوبی می دانند که قلب مرکزی جهان به صورت تاریخی ایران و غرب آسیا است و هر کس بر این نقطه زمین کنترل داشته باشد دست برتر را در بسیاری از مسایل مخصوصا مسایل سیاسی و اقتصادی و همچنین نظامی دارد.
علیرغم همه توطئه ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی که بر ایران تحمیل شده طی چهار دهه اخیر ایران موفق شده با همکاری متحدانش کل این منطقه را تحت کنترل خود قرار دهد.
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
نماینده آمریکا از ایران و کره شمالی خواست به روسیه تسلیحات تحویل ندهند
به همین دلیل هم هست که دشمنان ایران مدام از این حضور ایران به عنوان نفوذ منطقه ای ایران صحبت می کنند و شرطشان برای مذاکرات محدود سازی حضور منطقه ای ایران است.
آنها هزاران راه را رفته اند تا بتوانند این منطقه را کنترل کنند اما در نهایت کنترل منطقه دست ایران ومتحدانش افتاده.
مساله دیگری که دشمنان ملت ایران همیشه مطرح می کنند بحث اقتدار نظامی وتوانمندی های دفاعی ایران است.
تا وقتی که ایران به همراه متحدانش بر قلب کره زمین تسلط داشته باشند و موازنه قوا را ایجاد کرده باشند دشمنان ایران و متحدین ایران کمرشان خم خواهد بود.
این مساله شاید الآن خیلی نمود نداشته باشد اما در صورتی که آن جنگ بین المللی که آمریکایی ها به دنبال آن هستند بخواهد راه بیافتد قطعا برنده آن خواهد بود که قلب دنیا کنارش است، در این برهه زمانی یعنی ایران.
توجه داشته باشید که در جنگ های جهانی اول و دوم پل پیروزی ایران بود و در صورتی که جنگ جهانی سومی رخ دهد باز هم همه می دانند پل پیروزی ایران است.
در جنگ های جهانی اول و دوم ایران در ضعیف ترین شرایط تاریخی خود به سر می برد و عملا حکومت مقتدری در ایران وجود نداشت.
حال امروزه ایران هم یک حکومت مقتدر دارد هم اینکه شرایط دفاع از مرز و بوم خود را دارد.
طی چهار دهه اخیر ایرانیها روی جنگ های نا متقارن سرمایه گذاری کردند و بیشترین دلیلی که ایرانی ها به این مسیر رو آوردند تجربه شان در جنگ ایران و عراق و همچنین تحریم ها بود.
دشمنان ایران مخصوصا ایالات متحده و اسرائیل هم همیشه روی خلأ مدرن سازی نیروی هوایی ایران حساب باز کرده و هر نقشه ای برای حمله به ایران کشیده می شود بر همین اساس می باشد.
شمخانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
ایران ایجاد نهادهای مشترک برای مبارزه با تحریم ها را به روسیه پیشنهاد کرد
طی یکی دو دهه اخیر روزی نیست که حد یک مقام اسرائیلی درباره آماده سازی برای حمله به ایران صحبت نکرده باشد و در همه موارد اینها روی نیروی هوایی خود حساب باز کرده اند.
حال امروزه شرایطی ایجاد شده که ایرانی ها بتوانند با همکاری روسیه برخی خلأ های موجود در توانمندی های دفاعی خود مخصوصا در زمینه نیروی هوایی را پوشش دهند.
اخبار جسته گریخته در باره اینکه روسیه هواپیماهای سوخوی 35 مدرن خود را به ایران تحویل داده یا قرار است تحویل دهد در رسانه ها منتشر می شود.
گویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
در حالی که دشمنان ایران هزاران هواپیمای جنگنده متنوع و پیشرفته در پایگاه های اطراف ایران مستقر کرده اند وحتی مانور های چگونگی حمله به تاسیسات زیر بنایی ایران برگزار می کنند، ورود هواپیماهای جدید روسیه به ایران میتواند همه معادلات را به هم بریزد و عملا سالها برنامه ریزی و نقشه کشیدن و تمرین کردن دشمنان ایران را صفر کند.
بحث توانمندی این هواپیماها که زبانزد است اما مهم تر از اینها توانمندی خلبانان ایرانی است که در جهان نامدار می باشند.
توجه داشته باشید برخی کشورهای همسایه ایران هستند که حتی رفته اند هواپیماهای بسیار پیشرفته آمریکایی خریداری کرده اند ولی کسی روی آنها حسابی باز نمی کند.
مهم نیست که کشوری چه تسلیحاتی داشته باشد مهم این است که مثلا این هواپیماها دست چه خلبانانی باشد و خوب در صورتی که این هواپیماها دست خلبانان ایرانی باشد می توان گفت معادله قدرت در منطقه کاملا به نفع ایران به هم میخورد.
قطعا هم روسها بی دلیل تصمیم نگرفته اند این هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهند.
اولا می توان گفت وقتی ناتو انواع و اقسام تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار می دهد و خودش مستقیم وارد جنگ می شود و مزدورانش در جبهه های جنگ با روسیه درگیر هستند، باید توقع داشته باشند که روسیه تلافی کند و به تلافی کار ناتو در اوکراین هم که شده به ایران هواپیمای مدرن بدهد.
دوما در صورتی که آمریکایی ها و یا اسرائیلی ها بخواهند از هواپیماهای بسیار پیشرفته خود مانند اف 35 یا اف 22 برای حمله به ایران استفاده کنند احتمال اینکه خلبانان ایرانی بتوانند آنها را سرنگون کنند بسیار زیاد است و این مساله می تواند یک تبلیغ بسیار خوب برای هواپیماهای روسی باشد و به این دلیل به نظر می رسد روسیه در این راستا هواپیماهای دارای بهترین امکانات را به ایران تحویل دهد تا از آمریکایی ها زهره چشم بگیرد.
ببینید همین که شایعات در باره توانمندی پهباد های ایرانی برای مقابله با تسلیحات مدرن ناتو منتشر شد چه شد، امروزه بسیاری از کشورها صف کشیده اند تا از ایران پهباد بخرند.
حالا است که به قول عامیانه باید گفت دیگر جگر می خواهد تا خلبانی آمریکایی یا اسرائیلی پیدا شود جسارت کند به سمت ایران پرواز کند، بقیه در منطقه جای خود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала