اعتراف عراق به فعاليت گروه هاى ضد ايرانى در خاك اين كشور

© Photo / IRNAالحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق
الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه عراق، بیان کرد که تنها راه دستیابی به امنیت در داخل این کشور، تلاش برای برقراری امنیت در سراسر منطقه است.
به گزارش اسپوتنیک، بغداد اقرار کرد که گروه هایی در خاک عراق وجود دارند که علیه مقامات کشورهای همسایه، ترکیه و ایران فعالیت می کنند. فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در نشست گفتگوی "خاورمیانه: محل دیدار یا میدان جنگ" که در چارچوب مجمع جهانی اقتصاد در داووس برگزار شد، به این امر اشاره کرد.
حسین اظهار داشت: "ما (مقامات عراق) مشکلات خاصی با کشورهای همسایه، ترکیه و ایران داریم و می دانیم که گروه هایی در داخل عراق وجود دارند که علیه مقامات این کشورها فعالیت می کنند. وی خاطرنشان کرد: “ قانون اساسی عراق حضور سازمان‌هایی را که بر علیه سایر دولت‌ها فعالیت می کنند، در خاک این کشور ممنوع کرده است."
وزیر امور خارجه عراق افزود: از سوی دیگر، حملات [ترکیه و ایران] به خاک عراق مغایر با قوانین بین المللی است.
حسین خاطرنشان کرد که "خروج از این وضعیت را تنها باید با هم جست وجو کرد". رئیس وزارت امور خارجه عراق گفت: "در این راستا در حال تشدید مذاکرات با کشورهای همسایه هستیم.”
به گفته وزیر امور خارجه عراق، " تنها راه دستیابی به امنیت در داخل کشور، تلاش برای برقراری امنیت در سراسر منطقه است."
وی در عین حال خاطرنشان کرد که تهدید تروریستی نه تنها از عراق و نه تنها از سوی گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش، ممنوعه در فدراسیون روسیه) می آید. به گفته حسین، "علاوه بر داعش، گروه های افراطی دیگری نیز در خاک سوریه فعالیت می کنند که به سادگی می توانند به عراق نفوذ پیدا کنند".
این نشست در داووس تا 20 ژانویه ادامه خواهد داشت و موضوع اصلی آن "همکاری دردنیای فاقد اتحاد" است. جلسات کاری از 17 ژانویه آغاز شد. بیش از 2.7 هزار شرکت کننده در مجمع، از جمله بیش از 50 رئیس دولت و حکومت، در مورد راه های حل بحران های غذایی، انرژی و سایر بحران هایی که جهان با آن مواجه است بحث خواهند کرد.
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 29 دسامبر 2014، گروه دولت اسلامی (تا سال 2014، دولت اسلامی عراق و شام، داعش) به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت این سازمان در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала