واکنش وزارت خارجه ایران به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی درباره روابط ایران و امارات

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، با جدیت اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری داریم.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه "یون سوک یول" رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به ابوظبی و در دیدار با 150 سرباز کره جنوبی مستقر در امارات با اتخاذ موضعی علیه تهران ادعا کرد: "امنیت امارات که کشور برادر ما است، امنیت ماست. دشمن و بزرگ‌ترین تهدید امارات ایران است. در حالی که دشمن ما کره شمالی است. ما در موقعیتی بسیار شبیه به امارات هستیم".!
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز عصر روز دوشنبه در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت:" وزات امور خارجه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به عنوان دو کشور همسایه و دوست است".
وی افزود افزود: "اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است".
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: "وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала