واکنش شولتز به استعفای وزیر دفاع آلمان

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
شولتز صدراعظم آلمان گفت که آینده پس از کناره گیری وزیر دفاع لامبرشت را درک می کند.
به گزارش اسپوتنیک،" اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان گفت که او ایده روشنی از چگونگی پیشرفت اوضاع پس از کناره گیری کریستین لامبرشت از سمت وزیر دفاع دارد، این موضوع به زودی اعلام خواهد شد.
شولتز پس از بازدید از شرکت دفاعی آلمانی Hensoldt در شهر اولم اظهار داشت:" البته، امروز روزی نیست که بتوان گفت رویدادها چگونه پیش خواهند رفت. اما مایلم اعلام کنم که من یک ایده روشن دارم - و این به زودی برای همه مشخص خواهد شد - در مورد آنچه در آینده رخ خواهد داد. شایسته است نیروهای مسلح فدرال، وزارت دفاع، و همه کسانی که در بحث دفاع ملی دخیل هستند، به زودی این موضوع را بدانند. برای من روشن است که چه اتفاقاتی باید بیوفتد، و به موقع این موضوع را اعلام خواهیم کرد".
شولتز همچنین خاطرنشان کرد که به تصمیم لامبرشت برای کناره گیری از سمت وزیر دفاع احترام می گذارد. به گفته او، او با کمال میل سال ها با او کار کرده است.
لامبرشت درخواست استعفای خود را برای صدر اعظم آلمان ارسال کرد. استعفای وزیر دفاع در شرایطی صورت می‌گیرد که 20 ژانویه نشست کشورهای ناتو در پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان برگزار خواهد شد. همچنین بحث‌های فعال پیرامون تحویل احتمالی تانک‌های لئوپارد 2 آلمان به اوکراین نیز در حال جریان می باشد.
کریستین تیلز، سخنگوی وزارت دفاع آلمان، در پاسخ به سوالی درباره نشست آتی کشورهای ناتو در رامشتاین که باید به میزبانی وزیر دفاع آلمان برگزار می شد، به خبرنگاران گفت لامبرشت تا زمان موافقت رسمی با استعفایش به امور جاری وزارتخانه رسیدگی خواهد کرد.
وزیر دفاع آلمان در ماه های اخیر بارها از جمله از سوی شرکای ناتو مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان مثال، وی به دلیل پیشنهاد ارسال کلاه های ایمنی به کی یف برای دفاع از خود مورد انتقاد قرار گرفت و عکس پسرش در هلیکوپتر دولت در طول سفر کاری خود نیز به نوعی رسوایی منجر شد. همچنین تجهیزات نظامی ناکافی و اغلب بی کیفیت در آلمان نیز در شکل گیری این انتقادات نقش بسیاری داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала