روسیه خواستار توجه سازمان ملل نسبت به دستگیری روزنامه نگار اسپوتنیک لیتوانی شد

© SputnikШеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو گفت مسکو از این سازمان خواسته است تا توجه خود را نسبت به وضعیت بازداشت مارات کاسم، سردبیر اسپوتنیک لیتوانی جلب نماید.
به گزارش اسپوتنیک، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو، اقدامات مقامات لتونی علیه این روزنامه نگار را "مبارزه با دیدگاه های آلترناتیو و تلاش برای ارعاب رسانه های مخالف" خواند.
گاتیلوف گفت:" ما یادداشت های رسمی خود را برای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ولکر تورک، و گزارشگر ویژه حقوق بشر در حمایت از حق آزادی بیان، ایرن هان، ارسال کرده ایم و خواستار توجه دقیق آنها به این موضوع شده ایم".
نمایندگی دائمی روسیه در ژنو انتظار دارد، سازمان ملل نسبت به آزار و اذیت سیاسی نمایندگان جامعه روزنامه نگاری روسی زبان در لتونی واکنش نشان دهد.
"مارات قاسم" شهروند لتونی است که چندین سال در مسکو در گروه رسانه ای Rossiya Segodnya که اسپوتنیک لیتوانی را نیز در بر می گیرد، زندگی و کار می کند. در 30 دسامبر، این روزنامه نگار به دلایل خانوادگی وارد لتونی شد و پس از آن بازداشت شد. در 5 ژانویه، دادگاه ریگا او را بازداشت کرد و این روزنامه نگار به زندان مرکزی شهر منتقل شد.
دیمیتری کیسلیوف، مدیر کل گروه رسانه ای Rossiya Segodnya، بازداشت قاسم را غیرقانونی خواند و از جامعه جهانی خواست تا هرگونه اقدام لازم برای آزادی او را انجام دهد. به گفته وی، همه این مسائل در شرایط "بی قانونی اروپایی" اتفاق می افتد، زمانی که یک فرد می تواند به دلیل انجام فعالیت های حرفه ای روزنامه نگاری، به دلیل موقعیت و اطلاعاتی که گزارش می کند، دستگیر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала