رسانه: ایالات متحده آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان را آغاز کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر نظامیان اوکراین
نظامیان اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، ارتش آمریکا روز 15 ژانویه اعلام کرد که آموزش رزمی ارتش اوکراین در آلمان آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آسوشیتدپرس" مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، ارتش آمریکا روز 15 ژانویه (یکشنبه) اعلام کرد که آموزش رزمی ارتش اوکراین در آلمان آغاز شده است.
در این بیانیه آمده است: " آموزش رزمی گسترده جدید توسط ارتش آمریکا برای سربازان اوکراینی از روز یکشنبه در آلمان آغاز شده است.
گزارش شده است که گردان متشکل از حدود 500 نظامی طی پنج تا هشت هفته آینده "به میدان نبرد" بازخواهد گشت. میلی قصد دارد روز دوشنبه شخصا از سایت آزمایش Grafenwöhr در بایرن بازدید کند. نظامیان اوکراینی که قرار است آموزش ببینند، چند روز پیش اوکراین را ترک کردند".
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
نماینده آمریکا از ایران و کره شمالی خواست به روسیه تسلیحات تحویل ندهند
تاکنون پنتاگون اعلام نکرده است که این رزمایش ها دقیقا چه زمانی آغاز می شود. نشریه نامبرده خاطرنشان می کند که ایالات متحده در حال حاضر بیش از 3.1 هزار پرسنل نظامی اوکراینی را در مورد نحوه استفاده و نگهداری از انواع خاصی از سلاح ها و تجهیزات، از جمله هویتزر، خودروهای زرهی و سیستم هایHIMARS آموزش داده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی بر این روند خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала