بایدن از بررسی شفاف پرونده "اسناد محرمانه مکشوفه" خودداری می کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
عضو کنگره آمریکا گفت، بایدن به دنبال تحقیقات شفاف در مورد پرونده اسناد طبقه بندی شده نیست.
به گزارش اسپوتنیک، "جیمز کومر"، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تمایلی به انجام تحقیقات شفاف در مورد پرونده اسناد طبقه بندی شده که در خانه و دفتر وی در خارج از کاخ سفید یافت شده است، ندارد.
او در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت:" پرزیدنت بایدن وعده شفاف‌ترین دولت تاریخ را داد، اما از شفاف‌سازی در جایی که مهم‌تر است خودداری می‌کند".
کامر می گوید کاخ سفید، آرشیو ملی و وزارت دادگستری "اطلاعاتی" را از کنگره و مردم آمریکا مربوط به سوابق محرمانه ذخیره شده در مکان های ناامن نگه می دارند.
این نماینده کنگره اضافه کرد:" ما به وکلای شخصی پرزیدنت بایدن اعتماد نداریم".
وی تاکید کرد که آمریکایی ها مستحق شفافیت هستند و خاطرنشان کرد که کنگره به فشار بر دولت بایدن برای پاسخ و اطلاعات مربوط به دسترسی غیرمجاز به اسناد کشف شده، ادامه خواهد داد.
روز دوشنبه، دفتر دادستانی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت که لیست مهمانان خانه شخصی بایدن در شهر ویلمینگتون، جایی که برخی از اسناد محرمانه در آن یافت شده است، وجود ندارد. پیشتر مشخص شده بود که اسناد محرمانه جدیدی در خانه بایدن در ویلمینگتون پیدا شده است. کشف جدید روز پنجشنبه بدست آمد. مجموعه دیگری از مدارک طبقه بندی شده قبلاً در یکی از اندیشکده های واشنگتن که با بایدن مرتبط است پیدا شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала